Ринок туристичних послуг
Освітня програма: Туризм (ОС Магістр, заочна)
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Ринок туристичних послуг
Код дисципліни
ДВВ.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
РН1 Знання передових концепцій,
методів науково-дослідної та
професійної діяльності на межі
предметних областей туризму та
рекреації
лекція Тест, 15%
РН4 Знання закономірностей,
принципів та механізмів
функціонування туристичного
ринку
лекція --//-- 15%
РН 5 Вміти оцінювати кон’юнктуру
туристичного ринку,
інтерпретувати результати
дослідження та прогнозувати
напрями розвитку суб’єкта
підприємницької діяльності в сфері
рекреації і туризму
Контрольна
(самостійна)
робота
Виступ на
семінарі
30%
РН 12 Використовувати комунікативні
навички і технології, ініціювати
запровадження методів
комунікативного менеджменту в
практику діяльності суб’єктів
туристичного бізнесу
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів бакалаврського рівня
Знати - особливості формування та механізм функціонування ринку
туристичних послуг; специфічні риси моделей туристичних ринків; методики
оцінки рівня сформованості туристичного ринку; сучасний стан ринку
турпослуг різного ієрархічного рівня та спеціалізованих туристичних ринків;
проблеми національного туристичного ринку України та напрямки їх
вирішення.
Вміти- застосувати методику дослідження ринку туристичних послуг для його
аналізу; визначити тип туристичного ринку; визначити конкурентні позиції
країни або видового/спеціалізованого ринку; оцінити конкурентоздатність
України на різних ринках туристичних послуг.
Володіти елементарними навичками з пошуку, добору, обробки,
представлення, аналізу та синтезу різнорідних даних, що характеризують
діяльність суб’єктів туристичного ринку і його стан
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Ринок
туристичних послуг» спрямована на вивчення специфічних рис формування та
функціонування туристичного ринку, оцінку впливу об’єктивних та
суб’єктивних чинників на формування туристичного попиту/пропозиції,
особливостей видової та просторової організації ринку споживача туристичних
послуг, характеристику специфіки функціонування ринку пропозиції та його
суб’єктів (глобального та національного рівнів); на опанування методології
дослідження та оцінці практики функціонування ринку туристичних послуг, на
знання та розуміння принципів та критеріїв типізації туристичних ринків,
визначення моделей їх функціонування, закономірностей просторової
організації туристичного процесу, який розглядається на макрорегіональному та
національному рівнях.
Рекомендована та необхідна література
1. Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти).Вид. 3-є, перероб та
доповнене - К.:”Альтерпрес”, 2011.- 436 с.
2. O.Lyubitseva, V.Kiptenko, M.Malska, M.Rutynskiy, Y.Zan`ko, Y.Zinko ХІІІ.Geography of
Tourism of the Ukraine /Geography of Tourism of Central and Eastern Europe countries.|
[ed.Jerzy Wyrzykowski, Krzysztof Widawski]/- Wroclaw, University of Wroclaw, Institute
of Geography and Regional Development, Departament of Regional and Tourism
Geography, 2012.-519s.
3. Гонтаржевська Л.І. Ринок туристичних послуг в Україні: навч.посібник.- Донецьк.
Східний видав.дім, 2008.-180 с.
4. Портер М.Е. Стратегія конкуренції (Методика аналізу галузей і діяльності
конкурентів). Пер. З англ…- К., Основи, 1998.-390 с.
5. Сідоров М.В., Юрченко О.Є., Юрченко С.О. Україна на світовому ринку туристичних
послуг: сучасний стан та перспективи розвитку: монографія.-Х., ХНУ ім.
В.Н.Каразіна, 2017.-256 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання у формі заліку за сумою балів, набраних під час семестру за
виступи на семінарах. Семінари проводяться по темах у формі обговорення
аналітичного матеріалу, підготовленого студентами у вигляді презентації при
опрацюванні теми семінару («круглий стіл» за темою семінару), що дає
результат в сумі 30-60 балів, + тестування по теоретико-методологічних
питаннях курсу ( максимум 40 балів).
Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критичнорозрахунковий мінімум – 30 балів для одержання допуску до заліку обов’язково слід
виконати індивідуальне завдання з теми «Стратегічні цілі сталого розвитку
туристичного ринку України».
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ольга
Олександрівна
Любіцева
Країнознавства та туризму
Географічний факультет
Географічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Країнознавства та туризму
Географічний факультет