Теорія англійської мови
Освітня програма: Франкофонні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Теорія англійської мови
Код дисципліни
ОК.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
17
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й метод для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв'язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Філолоічна освіта, бакалаврат (філологічні освітні програми). 2. Знання теоретичних основ базових лінгвістичних курсів (лексикологія, сталістика, теоретична граматика, теоретична фонетика, загальне мовознавство, теорія комунікації) 3. Знати методи лінгвістичного аналізу, основні лінгвістичні терміни, концепції, теорії і школи. 4. Вміти аналізувати мовні дани, використовуючи лингвістичну термінологію, знання базових лінгвістичних курсів. 5. Володіти навичками лінгвістичного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Курс “Теорія англійської мови” охоплює широкий спектр питань від історії англійської мови, її еволюції до сучасного стану англійської мови як глобальної мови, мови міжкультурної комунікації, до найбільш перспективних напрямів її дослідження, а саме соціолінгвістика, еколінгвістика, корпусна лінгвістика, експеріментальна фонетика, лінгвістичний ландшафт, мультимодальність, дискурсивний аналіз. Студентам пропонуються завдання для самостійної роботи, що вимагає аналітичних спостережень, лінгвістичного дослідження, самостійного вивчення сучасних мовних даних.
Рекомендована та необхідна література
1. John Sinclair Trust the Text. Language, corpus and discourse. Routledge, 2004. 2. Bateman J.A.Multimodality and Genre A Foundation for the Systematic Analysis of Multimodal Documents.Palgrave, Macmillan. 2008. 3. Kress G. Theo van Leeuwen Reading Images. The Grammar of Visual Design. Routledge. 2006. 4. Messages, Signs, and Meanings. A Basic Textbook in Semiotics and Communication. 3rd edition. Vol. 1 University of Toronto, 2004
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Презентації на семінарах, участь у дискусіях, виконання самостійних завдань. Семестрове оцінювання: 1. Презентації на семінарах 60 балів (10 балів за відповідь). Мінімальна кількість балів за семестр – 36. Підсумкове оцінювання - Іспит - 40 балів. 1. Теоретичне (10 балів) 2. Мультимодальний аналіз медіатекстів (10 балів) 3. Дискурсивний, мультимодальний, семіотичний аналіз відео (10 балів)
Мова викладання
Англійською
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Дмитрівна
Бєлова
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Вікторія
Антонівна
Єфименко
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Ірина
Олексіївна
Алєксєєва
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології