Фольклор та давня турецька література
Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Фольклор та давня турецька література
Код дисципліни
ННД.20.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію турецької й англійської мов і літератур і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності.
ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації).
ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанувати дисципліну «Фольклор та давня турецька література»;знати найбільш значні етапи в розвитку історії турецької літератури до XIII ст.;знати теоретичні основи турецької літературі до ісламського періоду, різновиди жанрів;володіти елементарними навичками аналізу віршів та оповідань як в усної народної літературі так і творів ашугів та придворних поетів того періоду.
Зміст навчальної дисципліни
«Фольклор та давня турецька література» розглядається як навчальна дисципліна, яка аналізує основні підходи до періодизації історії турецької літератури; вивчає літературні течії, їх концепції та представників; вміє застосовувати у подальшій професійній діяльності результати набутих знань щодо історії турецької літератури; аналізує явища літературного процесу у світовій та національній площинах. Мета дисципліни – формування у студентів початкових уявлень в галузі літератури Туреччини ; отримання уявлення про основні закономірності її становлення та історичного розвитку, про її положенні в системі світової літератури і зв'язках з іншими літературними традиціями на різних історичних етапах а також ознайомлення з історією турецького літературного процесу, його жанровою специфікою до ісламського періоду та творчістю письменників періоду дивана.
Рекомендована та необхідна література
1.Халимоненко Г. І.Історія турецької літератури / Г. І. Халимоненко. Ч. 2. К.: [б.и.], 2001. 315 с.
2.Köprülü M.Fuat. Edebiyat Araştırmaları.1. Ankara: Akçağ Yayınları, 2004. 380 s.
3.Kaya, Doğan. Halkbilim Araştırmaları. İstanbul: Kitabevi, 2002. 720 s.
4.Boratav, Pertev Nail. Halk Hikayeleri ve Halk Hikayeciliği. İstanbul: Tarih Vakfı, 2011. 220 s.
5.Gömeç Saadettin. Türk Destanlarına Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları, 2009. 535 s.
6.Türk Edebiyat Tarihi. (Editörler: Talat Sait Halman, Osman Horata, Yakup Çelik..) Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006. 691 s.
7.MetinAnd.Başlangıcından 1983'e TürkTiyatroTarihi. İletişimYayıncılık A. 7. BASKI 2 , İstanbul. 2014 208s.
8.Üstüner Kaplan. Divan ŞiirindeTasavvuf. Ankara: BirleşikDağıtımKitabevi, 2007. 482 s.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робоча програма навчальної дисципліни впродовж семестру передбачає такі форми навчання : лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Семестрове оцінювання таких видів робіт, як індивідуальні виступи, доповнення, обговорення проблемних питань, участь у дискусіях, індивідуальні завдання (фіксовані виступи та захист презентацій, творчих робіт тощо), виконання контрольних робіт, здійснюється під час семінарських занять, які відбуваються за розкладом в он-лайн або в оф-лайн режимі та модульну контрольну роботу. Закінчується заліком.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 3), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 4-5); (комунікація 6); що складає 60% загальної оцінки.
Оцінювання семестрової роботи:
1.Робота на семінарських заняттях: РН 1.1-2.2, 3-4, 3 -5 26/52 балів
2.Презентація: РН 3- 4, 4 – 6 10/20 балів.
Мова викладання
Турецька
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Федора
Іванівна
Арнаут
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології