Основи другої східної мови для наукових цілей

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: турецька мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи другої східної мови для наукових цілей
Код дисципліни
ННД.21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН11. Здійснювати науковий аналіз мовного й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти повинні володіти навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення до аналізованих мовних структур. Навчальна дисципліна «Основи другої східної мови для наукових цілей» є складовою циклу професійної підготовки фахівців ступеня «магістр» і передбачає вдосконалення навичок підбору дослідницьких підходів і методів для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу, застосовуючи другу східну мову у науковому дослідженні.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам-тюркологам базові знання з перської мови, а саме: навчити перської фонетики, виробити навички читання та письма, познайомити з основами нормативної граматики, дати базовий лексичний запас, створивши тим самим підґрунтя, достатнє для а) розуміння нескладних перських текстів; б) розвитку базових мовленнєвих навичок; в) застосування одержаних знань у професійній діяльності, у тому числі для наукових цілей.
Рекомендована та необхідна література
1. Букварі від Міністерства освіти ІРІ. Фарсі: перший і другий рік. Тегеран, 1992. 2. Мазепова О. В. Перська мова: базовий курс. К.: Талком, 2020. 3. Мазепова О.В. Перська мова: розмовний практикум. Навчальний посібник з практичного курсу перської мови. К.: Твім інтер, 2010. 4. Максимів О.Й. Вступ до фонетики сучасної літературної перської мови. Матеріали до практичного курсу. Львів, 2007. 5. Українсько-перський словник. Близько 20 000 слів // Укладачі: А. М. Бочарнікова, О. В. Мазепова, Х. Р. Салімі, В. А. Храновський. К.: Кондор, 2006. 6. Півторак А., Тищенко К. Службові дієслова у підсистемі дієслів перської мови // ІІІ сходознавчі читання А. Кримського: Тези доповідей міжн. наук. конф. – К., 1999. 7. Тищенко К.М. Оптимальна морфологія перського дієслова // Вісник КНУ. Іноз. філологія. Вип. 25. 1995.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна передбачає лише практичні заняття, спрямовані на формування фонетичних, лексичних і граматичних навичок студентів у процесі активної роботи в аудиторії. Контроль засвоєння студентами лексичного і граматичного матеріалу здійснюється шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань, вправ на переклад, прописування за зразком.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Робота на практичних заняттях: 12/30 балів. 2. Виконання домашнії завдань: 4/10 балів. 3. Модульна контрольна робота №1 та №2: 15/20 балів. 4. Залік: 14/20 балів.
Мова викладання
Друга східна мова

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології