Теорія та практика рекреаційно-туристичного природокористування

Освітня програма: Туризм (ОС Магістр, заочна)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Теорія та практика рекреаційно-туристичного природокористування
Код дисципліни
ННД.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН1) Знання передових концепцій, методів науководослідної та професійної діяльності на межі предметних областей туризму та рекреації РН4) Знання закономірностей, принципів та механізмів функціонування туристичного ринку РН5) Здатність оцінювати проекти в галузі рекреаційно-туристичного природокористування, інтерпретувати результати дослідження та прогнозувати напрями розвитку сталого розвитку в сфері рекреаційно-туристичного природокористування РН6) Здатність здійснювати картографічне моделювання у вивченні структури, динаміки і функціонуванні системи рекреаційно-туристичного природокористування РН7) Здатність розробляти та реалізовувати проекти в сфері природоохорон ної діяльності РН14) Вміти обгрунтувати конструктивну модель збалансованого розвитку рекреаційно-туристичного природокористування, в т. ч. оптимізаціі функціональної та територіальної структури, процесів ресурсо- та середокористування, полипшення якості рекреаційного середовища
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Організація послуг», «Туроперейтинг», «Організація діяльності туристичного підприємства», «Основи економіки туризму», «Стандартизація та сертифікація послуг в туризмі та курортній справі», «Регулювання туристичної діяльності», «Маркетинг», «Менеджмент», «Економіка туристичної фірми», «Правознавство та «Фінанси». 2. Володіти навичками аналізу, синтезу, моделювання ситуації, прогнозування, порівняння.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню теоретичних і методологічних засад створення рекреаційного природокористування. Розглядаються умови екстенсивної та інтенсивної взаємодії суспільства і природи, планомірного використання природних багатств для задоволення потреб, тобто в організації особливого виду природокористування – рекреаційного; формуються напрямки вирішення питань оптимізації рекреаційно-туристичного природокористування в регіональному розрізі; аналізуються вимоги щодо охорони природних комплексів та об'єктів природних заповідників. Особлива увага присвячується єдністі таких процесів, як організація рекреації населення з використанням природних ресурсів і умов, передбачення змін стану оточуючого середовища під впливом рекреаційної діяльності, задоволення потреб населення в природних рекреаційних ресурсах і відновлення робочої сили.
Рекомендована та необхідна література
1. Бабарицька В.К. Туристична діяльність кінця ХХ - початку ХХІ ст. і концепція сталого розвитку // Україна: географічні проблеми сталого розвитку: Зб. наук. праць. - К.: Обрії, 2004. - Т.3. - С.103-104. 2. Гродзинський М.Д. Пізнання ландшафту: Місце і простір. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2005. – Том.1. – 431 с. 3. Гродзинський М.Д. Міжнародний проект FREEWAT з планування та управління водними ресурсами: цілі та процес реалізації / М. Д. Гродзинський, Д. В. Свідзінська, Д. В. Глотка, А. М. Тішаєва // Український географічний журнал. - 2016. - № 4. - С. 17-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UGJ_2016_4_5 4. Гродзинський М. Д. Ландшафтна екологія / М. Д. Гродзинський. – Київ : Знання, 2014. – 550 с. – (Університетський підручник). 5. Яковенко І. М. Теоретико-методологічні основи рекреаційного природокористування (суспільно-географічне дослідження): дис... д-ра геогр. наук: 11.00.02 / НАН України; Інститут географії. - К., 2004. - 31 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- участь в обговореннях актуальних теоретичних і прикладних проблем дисципліни та подання результатів виконаних індивідуальних завдань (до 5 балів сумарно; за розкладом семінарських занять; виконані індивідуальні завдання подаються і оцінюються день в день); - презентацію (1 презентація, яка оцінюється у макс. 10 балів; презентації відбуваються за розкладом семінарських занять, тематика і графік презентацій узгоджується попередньо). Оцінювання презентації відбувається за такими критеріями: - змістовна частина і розкриття теми – до 5 балів; - мультимедійна складова і подача результатів дослідження – до 3 балів; - відповіді на запитання – до 2 балів. Підсумкові контрольні роботи проводяться у формі тестів та відкритих запитань і покликані виявити знання і навички отримані при опануванні відповідних тем. На лекціях та семінарських заняттях для виявлення рівня засвоєння відповідних знань впродовж семестру проводять бліц опитування, які у підсумку формують до 10% оцінки.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Сергій Юрійович Сировець
Країнознавства та туризму
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Країнознавства та туризму
Географічний факультет