Багатосеместрова дисципліна: Грецька герменевтика (5 семестр)

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Багатосеместрова дисципліна: Грецька герменевтика (5 семестр)
Код дисципліни
ННД.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди класичних та іноземної мов, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори античної літератури, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 21. Мати навички перекладу текстів різних стилів і жанрів давньогрецькою і латинською мовою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування навчальних дисциплін «Давньогрецька мова. Морфологія і словотвір», «Давньогрецька мова. Синтаксис простого речення» і «Давньогрецька мова. Синтаксис складного речення», «Вступ до загального мовознавства», «Історія давньогрецької літератури», «Культура Давньої Греції та Риму (у давньогрецьких та латинських текстах)».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни «Грецька герменевтика» полягає в тому, щоб ознайомити студентів з одним із фундаментальних методів гуманітарних наук – методом розуміння та інтерпретації текстів. Предмет передбачає комплексний підхід, коли лінгвістичні, літературні та культурологічні аспекти актуалізуються паралельно з розвитком мовленнєвих і перекладацьких навичок студентів. Курс «Грецька герменевтика» сполучає в собі три змістові частини. У 5 семестрі студенти опановують першу і другу частини. Перша знайомить з історією виникнення герменевтики як наукової дисципліни та основними поняттями та процедурами: текст і контекст, розуміння і перед-розуміння, конфлікт інтерпретацій, герменевтичне коло. Друга частина присвячена типологічній диференціації текстів – наратив, опис, аргументація, діалог, – на основі лінгвістичних маркерів давньогрецької мови, а також знайомству з термінологічним апаратом наратології та лінгвістики тексту.
Рекомендована та необхідна література
Bers V. Kunstprosa: Philosophy, History, Oratory // A Сompanion to the Ancient Greek Language. - Blackwell Publishing Ltd, 2010. – P. 465-467. Flower M.A. Xenophon's Anabasis, or The Expedition of Cyrus. – NY: Oxford University Press, 2012. Fox M., Livingstone N. Rhetoric and Historiography // A companion to Greek rhetoric. – Blackwell Publishing Ltd, 2007. – P. 542-561. Huitink L., van Emde Boas E., Rijksbaron A., de Bakker M. The Cambridge Grammar of Classical Greek. – Cambridge University Press, 2019. – 852 p. Mocciaro E., Short, W.M. Toward a Cognitive Classical Linguistics: The Embodied Basis of Constructions in Greek and Latin: De Gruyter Open Poland, 2019. Poccetti P. Oratio obliqua: Strategies of Reported Speech in Ancient Languages. Pisa; Roma: Fabrizio Serra editore, 2017. – 176 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота з науковою літературою, роздаткові матеріали та презентації (Microsoft PowerPoint)
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння); (комунікація); (автономність та відповідальність), що складає 60% загальної оцінки. Завершується семестр контролем присутності. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру. Студенти, які набрали менше 60, отримують оцінку "прослухав". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – "не прослухав ". Студентам, які набрали менше ніж 60 балів, необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій поограмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська