Практичний курс української мови

Освітня програма: Українська мова та переклад (для іноземців) (мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Практичний курс української мови
Код дисципліни
OK.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземною мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 10. Знати норми української літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та іноземною мовами. ПРН 14. Використовувати українську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування практичних курсів української мови, що викладалися протягом попередніх семестрів («Практична фонетика української мови», «Усне мовлення», «Писемне мовлення», «Основи теорії мовної комунікації», «Коментоване читання наукових текстів», «Сучасна українська мова (Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія)», «Сучасна українська мова (Фонетика»), «Вступ до мовознавства», «Практичний курс української мови»). 2. Належний рівень сформованості основних навичок мовлення, які потребують їх активізації до рівня автоматизованих умінь.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – досягнення студентами відповідного до вимог рівня володіння українською мовою, що передбачає опанування певних граматичних значень і структур їх вираження та лексико-тематичних полів української мови, а також розвиток і вдосконалення мовленнєвих навичок. Предметом є лексико-граматична система сучасної української літературної мови, яка охоплює основні функціонально-семантичні категорії української мови та мовні засоби їх вираження, лексичні одиниці, співвіднесені з актуальними для спілкування тематико-ситуативними сферами та синтагматичні зв’язки цих лексичних одиниць у мовленні. Дисципліна спрямовує студентів на розвиток і вдосконалення навичок усного (діалогічного і монологічного) та писемного мовлення у їх рецептивному та продуктивному типах для розв’язання комунікативних завдань у різних сферах життя.
Рекомендована та необхідна література
Бондарєва Н. О., Шевченко М. В. Іти-ходити, їхати-їздити… Київ : Четверта хвиля, 2011. 282 с. Бурак М. «Яблуко»: підручник з української мови як іноземної (базовий рівень). Львів : Видавництво УКУ, 2015. 268 с. Дем’янюк А. А. Практичний курс української мови (для іноземних студентів-філологів): навчальний посібник. Київ : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011. 120 с. Зайченко Н.Ф. Українська мова як іноземна: граматичний аспект. Київ : Освіта України, 2013. 120 с. Мазурик Д. Українська мова для іноземців. Крок за кроком. Харків : Фоліо, 2017. 288 с. Назаревич Л. Т., Гавдида Н. І. Українська мова для іноземців: практикум. Тернопіль : ФОП Паляниця В. А., 2017. 188 с. Палінська О. Крок-2 (рівень В 1). Українська мова як іноземна: книга для студента. Львів : Дон Боско, 2014. 160 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми викладання і навчання: практичні заняття, самостійна робота. Інтерактивні методи (бесіда, моделювання ситуацій мовлення, робота в парах, дидактичні ігри). Методи та технології навчання, спрямовані на закріплення навичок нормативного мовлення: читання та аудіювання текстів, написання переказів та творів. Пояснювально- демонстраційний, інструктивно- практичний, свідомо-практичний, комунікативні репродуктивний і продуктивний методи (пояснення, спостереження, опора на граматичну модель, структурну схему тощо). Провідні підходи в організації практичних занять – діяльнісно - комунікативний та компетентнісний. Імітаційні (ігрові) методи: АКС, дидактичні творчі ігри. Інтегративні методи: робота в парах.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усна відповідь, письмові домашні завдання, МКР, іспит. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології