Середньовічна латина в Україні

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Середньовічна латина в Україні
Код дисципліни
ОК.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації). ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальних дисциплін «Латинська мова», «Історія латинської мови», «Латинська медієвістика у європейському просторі»; 2) знання про періодизацію розвитку латини, шляхи проникнення латинської мови на території України та дотичних. 3) володіння навичками морфемного, морфологічного і синтаксичного аналізу одиниць латинської мови та навичками лексико-етимологічного і історико-культурного аналізу і коментування латинськомовних текстів з території України чи дотичних.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – підготовка висококваліфікованих фахівців, здатних професійно і досліджувати середньовічні латинськомовні тексти з території України чи дотичних. Предметом вивчення навчальної дисципліни є середньовічна латина в Україні як сукупність творів, написаних українським варіантом латинської мови. Анотація навчальної дисципліни у межах дисципліни розглядаються становлення, розвиток, проблематика латинськомовної медієвістики; охарактеризовується становлення української латинськомовної медієвістики на території України та дотичних у XVI-XIX ст.; окреслюється теоретичні проблеми, які пов’язані з історією розвитку українського різновиду середньовічної латини та механізмами її популяризації; з”ясовуються нові підходи до дослідження латинськомовнихсередньовічних текстів з території України та дотичних. У межах курсу передбачається читання текстів в оригіналі і їх лінгвістичний, літературний, історичний та культурологічний аналіз. Дисципліна входить до науково-дослідного компоненту підготовки магістра.
Рекомендована та необхідна література
Латинська мова (для істориків) (у співавт. з Яковенко Н. М.), К. 2020; Середньовічні латинськомовні джерела»,К.:ВПЦ«Київський університет», 2019; Литвинов, В. Ренесансний гуманізм в Україні. Ідеї гуманізму епохи Відродження в українській філософії ХV- початку ХVІІ століття (Київ, Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2000). Латинська мова в Україні XV – початку XVIII століття: Монографія / В. М. Миронова, С. П. Гриценко, Н. В. Корольова, О. М. Косіцька, О. М. Кощій, Р. А. Щербина / Відп. ред. В. М. Миронова. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2014. Axer, J. ««Latinitas» w historii i pamięci historycznej EuropyŚrodkowo-Wschodniej. Paradoksy ciągłości i nieciągłości.» Zeszyty Naukowe, Zesz. 1-2 : Między Slavia Latina i SlaviaOrthodoxa (Warszawa : OBTA, 1995): 81–89 (Łacina w Polsce). Roelli Ph. Einführung ins Studium der Lateinischen Spracheund Literatur des Mittelalters : Bibliographien und kurzeEinführungen. – 5 Aufl. – Zürich, 2009.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції; аудіо та відеоматеріали; презентації (Microsoft Power Point); конспекти наукових праць. Практичні заняття; самостійна робота; завдання для самостійної роботи; тести.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.10), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.4); (комунікація 3.1-3.3); (автономність та відповідальність 4.1-4.5), що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, контрольні роботи, захист презентації, захист творчого проекту) та за самостійну роботу (підготовка презентації, творчого проекту). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 60 балів, - у мінімальному вимірі36 балів. - підсумкове оцінювання: іспит
Мова викладання
Українська