Порівняльне літературознавство: сучасна література Туреччини та тюркських країн

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: турецька мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Порівняльне літературознавство: сучасна література Туреччини та тюркських країн
Код дисципліни
ННД.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7 Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в турецькій лінгвістиці та тюркському літературознавстві. ПРН 10 Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів. ПРН 11 Здійснювати науковий аналіз мовного й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 15 Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу передбачає володіння студентами-магістрантами базовими знаннями з історії тюркської літератури та літератури Туреччини, адже навчальні цілі дисципліни полягають у тому, щоб ознайомити студентів з основними поняттями порівняльного літературознавства; проаналізувати сучасну літературу Туреччини та тюркських країн; дати уявлення студентам про творчість письменників Туреччини та тюркських країн, виокремлюючи спільні та відмінні риси у їхніх літературних доробках. До початку вивчення цього курсу студенти повинні знати основні характеристики тюркської культури, володіти турецькою мовою на рівні, що задовольняє комунікативні потреби для опрацювання творів в оригіналі та перекладі.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Порівняльне літературознавство: сучасна література Туреччини та тюркських країн» знайомить студентів з основними та концептуальними засадами аналізу сучасного тюркського літературного процесу та з особливостями зіставного аналізу художніх творів турецьких та тюркських письменників. Вивчення даної дисципліни передбачає детальний аналіз турецької літератури після становлення Турецької Республіки на чолі з Кемалем Ататюрком та її порівняльний аналіз з сучасною літературою Азербайджану, Казахстану, Туркменістану, Киргизстану та Узбекистану (кінець ХХ ст. до сьогодення). Навчальна дисципліна передбачає аналіз літературного матеріалу з урахуванням доцільних методологічних принципів. Запланована самостійна робота за дисципліною сприяє формулюванню узагальнення інформації щодо сучасного літературного процесу Туреччини та тюркських країн на основі самостійно опрацьованих даних.
Рекомендована та необхідна література
1. Ґрісбах-Туґан Г. Новітнє турецьке красне письменство / Die Modern Türkische Prosalіteratur / В.Дубровський (авторизований переклад з нім. мови). – Б.м.: Б.в., 1948. – 30 с. див. Кочубей Ю. В.В. Дубровський (1897-1966) як сходознавець / Ю.М. Кочубей; Ін-т сходознавства ім. А.Ю. Кримського НАН України. – К., 2011. С. 280-316. 2. Джейган Н. Літературний рух «Сервет-і фюнун» / Н. Джейган // Вісник КНУТШ. Східні мови та літератури. – 2009. – Вип. 15. С. 46-51. 3. Жирмунский В.М. Фольклор Запада и Востока. Сравнительно-исторические очерки / В.М. Жирмунский. М.: ОГИ, 2004. 464 с. 4. Журнал сучасної азербайджанської літератури «Лайвліб». – Баку. 2006р. 5. З турецької поезії // Мірошниченко М. На світловидноті: Авторська антологія перекладача / М. Мірошніченко; упоряд. Л. Мірошніченко; передм. С. Борщевського. – К.: Етнос, 2009. С. 342-367.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робота з творами тюркських та турецьких письменників, аналіз і співставлення їх творчості та біографії; усна відповідь, підготовка та захист презентацій, модульні контрольні роботи.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Робота на семінарських заняттях: 10/26 балів. 2. Презентації: 2/4 балів. 3. Модульна контрольна робота №1 та №2: 13/15 балів. 4. Іспит: 24/40 балів.
Мова викладання
Українська/турецька