Педагогіка і психологія вищої школи

Освітня програма: Системи і методи прийняття рішень

Структурний підрозділ: Факультет комп'ютерних наук та кібернетики

Назва дисципліни
Педагогіка і психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері системного аналізу та інформаційних технологій і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. Вільно презентувати та обговорювати усно і письмово результати досліджень та інновацій, інші питання професійної діяльності державною та англійською мовами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів соціально-гуманітарного спрямування; 2) Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. 3) Знати свої права та обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; 4)Вміти зберігати та примножувати моральні, культурі, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знано про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з теорією та практикою навчання, виховання, управління в ЗВО; забезпечення знаннями, вміннями та навичками, необхідними для здійснення майбутньої викладацької діяльності, формування компетентностей науково-педагогічної діяльності сучасного викладача, педагогічного мислення.
Рекомендована та необхідна література
Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи, 2014 р.Педагогіка вищої школи: хрестоматія/ В.А. Бугров, А.А. Марушкевич, Є.С. Спіцин. К.: - ВПЦ «Київський університет», 2016. – 544 с. Закон України «Про вищу освіти» №1556-VII від 01.07.14 р. Методологія//Енциклопедія освіти/ Акад. пед. наук України; гол. Ред. В.Г. Кремень, к.: Юрінком Інтер, 2008. Марушкевич А.А. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача:навчальний посібник.– К.: Обрії, 2012.– 220 с. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. / З.Н. Курлянд, Р.І. Хмелюк, А.В.Семенова та ін.; За ред. З.Н. Курлянд – К.: Знання, 2005. – 399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, практичне завдання, підготовка доповідей, вирішення практичних завдань, обговорення практичних ситуацій, вирішення педагогічних задач, участь у дидактичних іграх, тести.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1 (блок тем Частини 1) - 20 балів/12 балів; 2. Контрольна робота 2 (блок тем Частини 2) - 20 балів/12 балів; 3. Презентації/доповіді – 10 (5+5) балів/ 6 (3+3) балів; 4. Усні відповіді/доповнення - 15 балів/ 9 балів; 5. Оцінювання виконання практичних робіт - 35 балів (по 5 бали за кожну роботу)/21 бал. Підсумкова оцінка за залік виставляється як сума всіх форм семестрового оцінювання. Позитивну оцінку за залік (зараховано) студент отримує лише за умови успішного виконання всіх практичних робіт (по кожній не менше 60% від максимально можливої кількості балів), успішного виконання завдань 2 контрольних робіт (по кожній не менше 60% правильних відповідей).
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Кафедра педагогіки
Факультет психології