Економічна кон'юнктура розвинених країн

Освітня програма: Міжнародні економічні відносини (з обов’язковим вивченням двох іноземних мов)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Економічна кон'юнктура розвинених країн
Код дисципліни
ДАС.4.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2018/2019
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати: особливості динаміки економічного розвитку розвинених країн та специфічні детермінанти формування їхньої економічної кон’юнктури; характерні ознаки національних моделей економічного розвитку розвинених країн; причини і наслідки міжнародного руху факторів виробництва та їхнього впливу на конкурентоспроможність розвинених країн. Вміти: виявляти особливості функціонування середовища міжнародних економічних відносин, застосовувати сучасні інформаційні технології для економіко-математичного моделювання; здійснювати комплексний аналіз та моніторинг кон’юнктури світових ринків, оцінювати зміни міжнародного середовища; аналізувати міжнародні ринки товарів і послуг та принципи регулювання міжнародної торгівлі, міжнародного науково-технічного обміну, міжнародної міграції робочої сили; проводити дослідження економічних явищ та процесів у міжнародній сфері.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен: володіти загальними знаннями про закономірності поведінки економічних суб'єктів у ринкових умовах, володіти універсальним інструментарієм прийняття обґрунтованих рішень щодо здійснення вибору за наявності обмежених засобів та альтернативних можливостей їх використання, визначати функції ринкового саморегулювання та необхідність і сутність державного втручання в економіку; розкривати зміст механізму державного регулювання економіки за допомогою засобів фіскальної, грошово-кредитної, зовнішньоекономічної та соціальної політики; користуватись методами розрахунків основних макроекономічних показників; користуватись макроекономічною термінологією. Крім того, студент повинен володіти необхідною кваліфікацією для проведення компаративного статистичного аналізу процесів та явищ, що відбуваються у світовій економіці та в окремих країнах і регіонах.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовний модуль І. Характеристики розвинених країн в мандатах міжнародних організацій та в підходах аналітичних агентств. Альтернативні підходи до виокремлення критеріальних ознак розвинених країн. Предмет, методологія та основні поняття економічної кон’юнктури. Показники та індекси як інструмент аналізу економічної кон’юнктури розвинених країн. Секторальний підхід до аналізу міжнародного бізнес-середовища: позиції розвинених країн та їхніх компаній в світових рейтингах. Змістовий модуль ІІ. Малі і середні підприємства в структурі суспільного відтворювального процесу розвинених країн. Канали впливу обробної промисловості на економічну кон’юнктуру розвинених країн. Технології та інновації як фактори впливу на економічну кон’юнктуру розвинених країн. Макроекономічні канали впливу на економічну кон’юнктуру розвинених країн.
Рекомендована та необхідна література
Резнікова Н. В. Економічна кон’юнктура розвинених країн : навч. посіб. у 2-х ч. Ч. 1. Теоретичні основи дослідження економічної кон’юнктури розвинених країн. К.: Аграр Медіа Груп, 2021. 422 с. Резнікова Н. В. Економічна кон’юнктура розвинених країн : навч. посіб. у 2-х ч. Ч. 2. Практичні аспекти дослідження економічної кон’юнктури розвинених країн. К.: Аграр Медіа Груп, 2021. 392 с. Резнікова Н. В., Рубцова М. Ю. Міжнародна макроекономіка: теорія і практика. К.: Аграр Медіа Груп, 2019. 364 с. Резнікова Н. В. Економічна неозалежність країн в умовах глобальних трансформацій. К.: Аграр Медіа Груп, 2018. 460 с. Рубцова М. Ю. Кон’юнктура світових товарних ринків: Навчальний посібник. Київ: «ВАДЕКС», 2017. 360 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється у формі перевірки знань, навичок: 1. Під час відповіді на семінарському занятті (участі у дискусії); 2. У формі написання індивідуальних аналітичних робіт під час самостійного опрацювання тем; 3. У формі написання есе; 4. У формі обговорення поточної економічної кон’юнктури; 5.  У формі презентації рекомендацій та заходів з адаптації до змін міжнародного середовища (при проведенні SWOT-аналізу економічної кон’юнктури); 6. У формі презентації проведеного дослідження економічної кон’юнктури обраної для аналізу країни.
Мова викладання
українська