Латинська мова

Освітня програма: «Прикладна (комп’ютерна) лінгвістика та англійська мова»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Латинська мова
Код дисципліни
ННД.08.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний (фонетичний, морфемний, словотвірний, морфологічний, синтаксичний, семантичний), літературознавчий аналіз текстів різних стилів та жанрів, а також комп’ютерне моделювання процесів аналізу і синтезу лінгвістичних об’єктів і явищ. ПРН 34. Уміти читати латиномовні тексти та здійснювати їх переклад зі словником
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знання загальних відомостей про мову, її природу, функції та рівні; 2) володіння базовими навичками аналізу мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи (аналіз граматичних форм і синтаксичних конструкцій, етимологічний та словотвірний аналіз, переклад, аналіз й інтерпретація речень і текстів).
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Латинська мова» знайомить студентів з основами фонетики, морфології, словотвору та синтаксису латинської мови, принципами деривації і запозичень з латини в сучасні мови, спадщиною латинських сентенцій і сталих фраз. Її предметом є вивчення закономірностей розвитку латинської мови і її впливу на сучасні європейські мови. Дисципліна дає уявлення про лексичний склад і граматику, словотвірні моделі і семантику афіксів латинської мови, латинську складову у фаховій філологічній термінології; формує навички читання, перекладу й коментування латинських текстів зі словником, етимологічного і словотвірного аналізу латинських дериватів.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. – К.: Вища школа, 1990. – 247 с. 2. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. / Р. М. Оленич. – 2. вид., випр. – Л. : Світ, 2001. – 350 с. 3. Соболевский С.И., Грамматика латинского языка. Часть теоретическая.Морфология и синтаксис. – СПб.: Летний сад. – 1999. – 431 с. 4. Яковенко Н.М., Трипуз В.М. Латинська мова: Підручник для студентівісториків. – К.: Вища школа, 1993. – 360 с. 5. Ярхо В.Н., Лобода В.И. Латинский язык. Учебник. М. 1995. – 384 c.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, практичні заняття, консультації, самостійна робота. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, дослідницький метод, навчальна дискусія, творчі завдання.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, творче завдання (есей, дослідницька робота з латинської деривації / фахової термінології латинського походження), контрольна робота з відкритими відповідями. Підсумкове оцінювання - іспит. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська