Психологія вищої школи

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: індонезійська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК. 04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Загальна психологія», «Педагогічна психологія», «Вікова психологія»; Знання теоретичних основ психології розвитку, факторів і основних механізмів формування особистості.
Зміст навчальної дисципліни
Розкриваються психологічні основи навчального-виховного процесу у ЗВО. Відбувається формування психологічної культури, навчання аналізу психологічних механізмів становлення професіонала, особливостей навчально-професійної діяльності у ЗВО, свідомому оволодінню професійно-педагогічними вміннями та навичками. Зміст розкривається у двох модулях. У першому – теоретико-методологічні основи науки, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО. У другому – психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО, психологічні основи розвитку професіоналізму викладача; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом, особливості розвитку студентської групи; основи управління у системі вищої освіти. Важливе місце в курсі відводиться набуттю практичних навичок майбутньої викладацької діяльності. Дисципліна є багатосеместровою і викладається у першому та другому семестрах. У курсі передбачено 2 змістові частини відповідно до кількості семестрів. Заняття проводяться у вигляді лекційних та семінарських занять. Завершується дисципліна іспитом
Рекомендована та необхідна література
Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г. Психологія вищої школи: підручник. – К. : Київський університет, 2014. – 470 с. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. Психологія вищої школи (курс лекцій): навч. посібник / Т.В. Дуткевич, Н.П. Максимчук. – Кам’янець-Подільський, 2010. – 144 с. – Режим доступу: http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/3491/Psykholohiia-vyshchoi-shkoly-%28kurs-lektsii%29_unlocked.pdf?sequence=1&isAllowed=y Головінський І.З. Педагогічна психологія: навч. посібник. – К.: Аконіт, 2003. – 288 с. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підручник. – 4-е вид., випр. і доп. – К.: Каравела, 2014. – 360 с. Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи: навч. посібник для магістрантів і аспірантів / Л.Г. Подоляк, В.І. Юрченко. – К.: ТОВ «Філ-студія”, 2006. – 320с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відповідь на семінарському заняттію Самостійна робота. Модульна контрольна робота Під час вивчення навчальної дисципліни «Психологія вищої школи» виокремлюють такі види самостійного учіння студента: - виконання практичних робіт; - виконання творчих проектів; - підготовка рефератів і індивідуально-проектних робіт; - підготовка до модульного контролю та іспиту; - робота з літературою.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру із відповідних тем проводяться лекції з елементами дискусії, а також надаються завдання самостійної роботи, які оцінюються відповідно до видів робіт та форми контрою Підсумкове оцінювання проводиться у формі комплексного іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на екзамен)
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології