Мінералогія рідкісних елементів

Освітня програма: Геологія та менеджмент надрокористування

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут "Інститут геології"

Назва дисципліни
Мінералогія рідкісних елементів
Код дисципліни
ВК 2.6.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати критерії, що визначають поняття «рідкісний елемент», класифікації мінералів рідкісних елементів. Знати значення рідкісних елементів у науці і техніці. Знати особливості морфології, конституції, анатомії і фізичних властивостей мінералів рідкісних елементів. Вміти діагностувати основні мінерали рідкісних елементів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати теоретичні засади загальної мінералогії. Знати теоретичні засади геохімії.
Зміст навчальної дисципліни
У курсі дисципліни подається інформація щодо розповсюдженості мінералів рідкісних елементів та їх асоціації у земній корі, значення рідкісних елементів в науці і техніці, наводиться характеристика мінералів рідкісних елементів. Мета дисципліни – ознайомити студентів з сучасними уявленнями про мінералогію рідкісних елементів, розширити та поглибити знання студентів щодо мінералів рідкісних елементів, що мають промислове значення. Завдання – сформувати у студентів чітке уявлення про мінерали рідкісних елементів, їхні особливості морфології, конституції, анатомії й фізичних властивостей, які відображають явища онтогенезу та геологічні процеси мінералоутворення; розглянути мінералогію основних генетичнопромислових типів родовищ рідкісних елементів.
Рекомендована та необхідна література
Зінченко О.В., Остафійчук І.М. Мінералогія та геохімія рідкісних та розсіяних елементів: Навчальний посібник. – К.: РВЦ „Київський університет”, 1997. – 137 с. 2. Clark, A. M. (1984). Mineralogy of the rare earth elements. In Developments in geochemistry (Vol. 2, pp. 33 -61). Elsevier. 3. Hazen, R. M., & Ausubel, J. H. (2016). On the nature and significance of rarity in mineralogy. American Mineralogist, 101(6), 1245-1251. 4. Henderson, P. (Ed.). (2013). Rare earth element geochemistry. Elsevier. 5. Hoshino, M., Sanematsu, K., & Watanabe, Y. (2016). REE mineralogy and resources. Handbook on the physics and chemistry of Rare Earths, 49, 129-291. 6. Lipin, B. R., & McKay, G. A. (Eds.). (2018). Geochemistry and mineralogy of rare earth elements (Vol. 21). Walter de Gruyter GmbH & Co KG. 7. Orris, G. J., & Grauch, R. I. (2002). Rare earth element mines, deposits and occurrences (Vol. 2, No. 189). US Department of the Interior, US Geological Survey.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні роботи, консультації, самостійна робота студента.
Методи та критерії оцінювання
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 бальною шкалою (0-59 балів – не зараховано, 60-100 – зараховано). Семестрове оцінювання: - дві письмові контрольні роботи (max 15 балів/ min 6 балів за кожну); опитування / тест / оцінка за виконання лабораторних робіт (max 20 балів / min 6 бали за кожну); доповідь (усна презентація та супроводжуючий її реферат) (max 30 балів/ min 18 балів). Підсумкове оцінювання - залік (max 20 балів/ min 12 балів). Підсумкове оцінювання у формі заліку не є обов’язковим, при відмові від участі у даній формі оцінювання студент не отримає відповідні бали до підсумкової оцінки.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Мінералогії, геохімії та петрографії
Навчально-науковий інститут "Інститут геології"