Маркетинг
Освітня програма: Біотехнологія (бакалавр) ДЕННА
Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Назва дисципліни
Маркетинг
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР13. Вміти здійснювати техніко-економічне обґрунтування виробництва біотехнологічних продуктів різного призначення (визначення потреби у цільовому продукті).
ПР18. Уміти прогнозувати ефективність та наслідки реалізації природоохоронних заходів
ПР22. Вміти враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки під час формування технічних рішень
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне вивчення базових економічних категорій
2. Знання теоретичних основ психології, соціології, економічної теорії.
3. Вміння аналізувати наукові джерела та статистичну інформацію, обробити дані й розрахувати основні економічні показники.
3. Володіння елементарними навичками: користування Microsoft Office Word, Microsoft PowerPoint.
Зміст навчальної дисципліни
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
Змістовий модуль 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Підходи до визначення категорій, що використовуються в системі маркетингу. Специфіка та принципи управління маркетингом на підприємстві. Ззакони і закономірності в управлінні маркетинговою діяльністю, діагностика та складові комплексу маркетингу. Система маркетингової інформації на підприємстві. Маркетингова інформаційна система. Маркетингові дослідження: сутність, класифікація, етапи.
Змістовий модуль 2. . ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МАРКЕТИНГУ
Сутність та класифікація товарів широкого вжитку і товарів промислового призначення. Завдання асортиментної політики. Маркетингова товарна політика підприємства. Маркетингова збутова політика. Ціна, методи та моделі ціноутворення в маркетингу. Конкурентоспроможність товару та підприємства. Методи оцінювання конкурентоспроможності. Особливості маркетингу інновацій; методи і принципи реалізації на підприємствах. Стратегії маркетингу: класичний та сучасний підходи.
Рекомендована та необхідна література
1. Бондаренко В.М., Поліщук І.І., Шарко В.В. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. Вінниця: Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. 224 с.
2. Жарська І.О. Практикум з маркетингу: теоретичні основи, тести, завдання, кейсові вправи. [текст] : навч. посіб. Одеса: Атлант ВОІ СОІУ, 2016. 284 с.
3. Маркетинг : навч. посіб. / С.Г. Фірсова – Житомирський державний університет імені І. Франка. – 2013. – 324 с.
4. Маркетинг. Навчальний посібник / Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. / За заг.ред. проф. Старостіної А.О. – К.: «НВП «Інтерсервіс», 2018. – 216 с.
5. Нетреба І.О. Основи маркетингу: навчальний посібник для студентів неекономічних спеціальностей. — Київ: ВікПринт, 2013. – 124 с.
6. Нетреба І.О. Менеджмент. Практикум: навчальний посібник.– К.: Наукова столиця 2020. – 150 с.
7. Міждисциплінарний словник з менеджменту: Навч. посіб. [колективне видання] за ред. Д. М. Черваньова, О. І. Жилінської. К. : Нічлава, 2011. 624 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- поточне оцінювання:
1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1-1.3 – 10 балів/ 5 балів
2. Модульна контрольна робота 2 – РН 2.1 – 2.3 – 10 балів/ 5 балів
3. Аналітичні завдання, презентація, виконання індивідуальних та практичних завдань – РН 1.1.-1.3; 2.2; 2.3; 3.1; – 40 балів/ 20 балів
4. Усні відповіді, доповнення - РН 1.1. – 3.2 – 20 балів/ 10 балів
5. Підсумкова контрольна робота - РН 1.1. – 3.2 – 20 балів/ 10 балів
- семестрове оцінювання: у формі заліку.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ірина
Олександрівна
Нетреба
Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Економічний факультет
Економічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Економічний факультет