Картографічна топоніміка_3 сем.

Освітня програма: Картографія та географічні інформаційні системи

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Картографічна топоніміка_3 сем.
Код дисципліни
ВБ 2.01.03.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
– ознайомити з науковою теорією та методологією дослідження картографічної топоніміки; – сформувати розуміння первинного збору географічних назв на місцевості, їх аналіз та систематизацію; – сформувати навики в стандартизації, розроблені нормативів та правил написання географічних назв на картах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Наявність освітнього ступеня бакалавра з наук про Землю; геодезії та землеустрою, географії; вміти працювати з електронною базою географічних назв.
Зміст навчальної дисципліни
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Теоретико-методичні засади картографічної топоніміки (поняття, обʼєкт, предмет дослідження, класифікація, етимологія географічних назв); 2. Методика відтворення іншомовних географічних назв українською мовою та передача географічних назв України латинкою; 3. Топонімічні картографічні твори в Україні та світі.
Рекомендована та необхідна література
1. Дудун Т. В. Історичний аналіз класифікації топонімів. Часопис картографії. Зб. наук. праць. – К.: вид-во Київського нац. ун-ту, 2011. – Вип. 1. – С.226 – 232. 2. Дудун Т. В. Теоретичні аспекти картографічної топоніміки. Географія та туризм. Зб. наук. праць. –Київ : Альтерпрес, 2012. – Випуск 19. – С.329-332 3. Білінська Л.П. Формування мікротопонімів Покуття: автореф. кандид…. філол. Наук 10.02.11/ Л. П. Білінська. – Івано-Франківськ, 2012. – 17 С. 4. Закон України про географічні назви. Офіційний вісник України № 2002. 5. Класифікатор обʼєктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-94. Т. 1-3. – К.: Держстандарт України, 1997. 6. Кругляк Ю.М. Імʼя вашого міста: Походження назв міст і селищ міського типу Української РСР: наук.-попул. Література. – К.: Наукова думка, 1978. – 152 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Положення про організацію освітнього процесу у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. 2-га редакція. URL : https://www.univ.kiev.ua/pdfs/official/Polozhennia-pro-organizatsiyu-osvitniogo-procesu-11_04_2022.pdf (дата звернення 05.09.2022). Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами усних відповідей на семінарських заняттях, написання письмових контрольних робіт. Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: − знання (1.1–1.4 – 30 %); − уміння (2.1–2.4 – 20 %); − комунікація (3.1 – 40 %); − автономність та відповідальність (4.1 – 10 %).
Методи та критерії оцінювання
- поточне (семестрове) оцінювання (реферати (мінімальна оцінка 24, максимальна 40; контрольні роботи (6 – 20); самостійна робота (5 – 20)); – підсумкове (заключне) оцінювання у формі заліку (оцінка за знання теорії (мінімум 12, максимум 40 балів). Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 35 балів, для допуску до форми підсумкового контролю необхідно обовʼязково здати додатково виконане індивідуальне комплексне завдання.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Володимирівна Дудун
Геодезії та картографії
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Геодезії та картографії
Географічний факультет