Територіальна ідентичність

Освітня програма: Урбаністика та регіональний розвиток

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Територіальна ідентичність
Код дисципліни
ВК 1.2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР01. Застосовувати набуті теоретичні знання та практичні навички для дослідження природно- і суспільно-територіальних систем на різних рівнях просторової організації. ПР05. Вміти виявляти, ставити та розв’язувати науково-прикладні проблеми, здійснювати критичну оцінку прийнятих рішень. ПР14. Формулювати наукові гіпотези, визначати актуальні аспекти у фундаментальних і прикладних напрямах досліджень, розробляти та управляти проєктами у сфері географії, природокористування, міського та регіонального розвитку.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Contemporary Debates in Human Geography», «Теорії просторової організації». Знання теоретичних основ суспільної географії, загальної методології суспільно-географічних досліджень. Володіння навичками пошуку суспільно-географічної інформації, нотування та реферування літературних і статистичних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Розкриваються наукові підходи до визначення територіальної ідентичності, опису її структури, факторів, що визначають її формування; характеризуються аспекти впливу територіальної ідентичності на розвиток міст та регіонів, зокрема на економічні, соціокультурні, політичні та геополітичні процеси.
Рекомендована та необхідна література
1. Олійник Я. Б., Гнатюк О. М. (2017). Територіальна ідентичність населення Подільського регіону. Монографія. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 223 с. 2. Олійник Я., Гнатюк О. (2013). Методичні підходи до дослідження територіальної ідентичності населення. Український географічний журнал, 3, 34-40. 3. Мусієздов О. О. (2016). Міська ідентичність у (пост)сучасному суспільстві: монографія. Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна. 378 с. 4. Нагорна Л. П. (2008). Регіональна ідентичність: український контекст. Київ: ІПіЕНД імені І. Ф. Кураса НАН України. 405 с. 5. Верменич Я. В. (2019). Територіальна ідентичність українського пограниччя: історичні витоки та геополітичні впливи / Відп. ред. В. А. Смолій. НАН України. Інститут історії України. Kиїв: Інститут історії України. 367 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота, дискусії, вирішення конкретних задач та ситуацій.
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістовні частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій та семінарських занять. Завершується дисципліна іспитом. Організація оцінювання: Опитування у письмовій формі проводяться з метою поточного контролю знань студентів під час лекцій. Робота на семінарських заняттях оцінюється по виконанню, відповідно до графіка проведення семінарських занять. Тематичні контрольні роботи проводяться у письмовій формі з включенням як тестових, так і аналітичних творчих завдань. Студенти, які отримали за тематичну контрольну роботу меншу за мінімально передбачену кількість балів, перескладають її. Підсумкове оцінювання у формі іспиту проводиться в письмовому форматі. Максимальна кількість балів під час іспиту – 40, мінімальна кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Олексій Михайлович Гнатюк
Економічної та соціальної географії
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Економічної та соціальної географії
Географічний факультет