Педагогіка вищої школи і педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: Фольклористика, міжкультурна комунікація, іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи і педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ВБ.1.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Іспит. ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН12. Дотримуватися правил академічної доброчесності. ПРН 19.1. Провадити усі види освітньо-педагогічної діяльності з фольклористичних дисциплін та іноземної мови у навчальних закладах вищої освіти. ПРН 24.1. Застосовувати сучасні педагогічні методики і технології в організації навчально-виховного процесу та методичної роботи у вищій школі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати проблеми сучасного суспільства у сфері освіти, вплив освіти та виховання на розвиток особистості, основні філософські концепції освіти, взаємозв’язок педагогіки з іншими науками, систему освіти в Україні. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо вивчення дійсності, розв’язувати практичні завдання, застосовувати теоретичні знання, власний досвід та навчальні матеріали при вирішенні конкретних завдань у сфері майбутньої діяльності. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією, критичного ставлення та прогнозування.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння студентами систематизованих знань з педагогіки вищої школи та педагогічної майстерності викладача, формування в них комплексних компетентностей з кваліфікації «викладач закладу вищої освіти», розвиток педагогічного мислення та сприяння професійному самовизначенню, набуття магістрантами професійно- педагогічної ідентичності. Анотація. У ході вивчення дисципліни розглядаються загальні засади педагогіки вищої школи; особливості її розвитку в історичному аспекті; філософія освіти і виховання ХХІ сторіччя; закономірності, принципи, форми, засоби, методи організації освітнього процесу у вищій школі; система науково-дослідної і виховної роботи зі студентами; психолого-педагогічні основи формування професійної компетентності викладача, педагогічна техніка, педагогічне спілкування в структурі професійної діяльності викладача; розкриваються вимоги до викладача закладу вищої освіти.
Рекомендована та необхідна література
Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи: підручник. Київ, 2015. С.136-219. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача (методичні рекомендації до вивчення курсу). Уклад.: Марушкевич А.А.,Спіцин Є.С. Київ, 2016. 58 с. Соловей М. І. Методологія та технологія науково-педагогічних досліджень: посіб. для студ. вищих навч. Закладів. Київ, 2009. 192 с. Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ, 2002. С. 275-313. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. Київ, 2004. С. 177-190.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота, іспит. Усна доповідь, дискусії, презентація досліджень, педагогічний тренінг, підсумкова атестація.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: максимальна кількість – 100 балів: усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: РН 1.1, 1.4, 1.5, 2.3, 2.4, 3.2, 3.3 – 36 / 60 балів; Самостійна робота №1 (дослідження проблем розвитку вищої освіти в Україні та закордоном – країна на вибір): РН 1.3, 2.1, 2.2, 3.1, 4.1, 4.2 – 12 / 20 балів; Самостійна робота № 2 (дослідження проблем виховання студентської молоді у ЗВО): РН 1.3, 2.1, 2.2, 3.1, 4.1, 4.2 –12 / 20 балів; підсумковий контроль: РН 1.5 - 4.2 – 40 балів.
Мова викладання
Українська мова

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології
Кафедра педагогіки
Факультет психології