Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Економічна кібернетика (маг)

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. ПРН22. Демонструвати навички роботи у міждисциплінарних, міжнародних командах з використанням принципів етики, поваги до інших культур з використанням іноземної мови на професійному рівні. ПРН23. Застосовувати інформацію про новітні явища та процеси соціально-економічного розвитку суспільства для формування нових суджень та знань.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати: основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних викликів сучасності вміти виокремлювати та аналізувати інформацію щодо сучасних економічних практик; застосовувати терміни, категорії, класифікації філософії, економічної теорії, соціології, менеджменту щодо суперечливих явищ та процесів економічної реальності; володіти елементарними навичками роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно опрацьовувати різнотипні інформаційні ресурси.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом етики, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у економічній сфері, порівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між ціннісно-нормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації
Рекомендована та необхідна література
Етика. Естетика: навч. посібник/ за наук. редакцією Панченко В.І. Київ: «Центр учбової літератури»,2014. С.6 –188. Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. Київ.: ВПЦ «Київський університет, 2019. 368 с. Бобко Л. О. Проблеми корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в україні // Ефективна економіка. 2019. N5. С. 1–6. Бойченко М.. Інституційні засади академічної доброчесності: філософська та правова концептуалізація. Філософія освіти. 2019. 24(1), 97-114. Гастінгс Р. Netflix і культура інновацій. Харків: Віват, 2021. 352 с. Гоулман Д. Емоційний інтелект. Х., 2019. 512 с. Гудмен М. Злочини майбутнього. – Харків: Вид-во «Ранок»: Фабула, 2019. 592 с. Зімбардо Ф. Ефект Люцифера. Чому хороші люди чинять зло. Київ:Yakaboo Publishing, 2019. 592 c.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Доповідь, дискусія: РН 1.2-1.5, 2.1-2.5, 3.1-3.3, 4.1-4.3 – 21/42 бали. Самостійна робота (есе): РН1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1, 4.2 – 6/9 балів. Самостійна робота (ситуаційний аналіз): РН 1.1,1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1, 4.2 – 8/10 балів. Самостійна робота (творчі завдання): РН –1.4, 1.5, 1.6, 2.4, 2.5, 2.6 – 13/19 балів. Підсумкова контрольна робота: РН 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.4 – 12 / 20 балів.
Мова викладання
Українська