Стратегічний аналіз міжнародних ринків
Освітня програма: Міжнародна економіка (освітньо-професійна, маг)
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Стратегічний аналіз міжнародних ринків
Код дисципліни
1.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами.
ПРН8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
ПРН11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта
ПРН15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результативність із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
ПРН16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження
ПРН17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Маркетинг», «Маркетингові дослідження», «Міжнародний маркетинг», «Промисловий маркетинг», «Статистика», «Теорія ймовірностей для економістів», «Математична статистика для економістів».
Зміст навчальної дисципліни
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
Модуль 1. «Дослідження міжнародних ринків»
1. «Суть та специфіка міжнародних маркетингових досліджень» де розглядається суть, специфіка , складність, типи, етапи міжнародних маркетингових досліджень; вплив культурного середовища на міжнартаодні маркетингові дослідження, розробка цілей і завдань в міжнародних маркетингових дослідженнях, порівняльний аналіз факторів ринкового середовища двох і більше країн в міжнародних дослідженнях..
2. «Джерела маркетингової інформації. Процедури проведення міжнародних маркетингових досліджень», де розглядаються джерела міжнародної вторинної маркетингової інформації, методи і специфіка збору первинної інформації в міжнародних дослідженнях, особливості розробки і перекладу анкети, визначення еквівалентності даних, етика міжнародних маркетингових досліджень.
Модуль 2. «Техніка вибіркових досліджень”
1. «Простий та стратифікований відбір», де розглядаються основні проблеми вибіркового методу, простий випадковий відбір, стратифікований випадковий відбір, оптимальне розміщення при вибірковому обстеженні, оцінки по відношення та по регресії.
2. «Кластерний відбір, подвійний відбір, нерівноймовірнісний відбір. Комплексне дослідження», де розглядаються системний відбір, одноступінчастий та двоступінчастий кластер ний відбір, подвійний відбір, нерівноймовірнісний відбір, методологія проведення комплексного дослідження
Рекомендована та необхідна література
1. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних та міжнародних ринків: підручник.-К.:2012.
2. Kumar V. International marketing research. – Prentice Hall, 2000.
3. Craig C.S. and Douglas S.P. International marketing research: 2nd Edition Chichester, UK: John Wiley& Sons, 2009.
4. Cochran W.G. Sampling Techniques. Wiley. 3-ed., 1977.
5. Lohr S.L. Sampling: Design and Analysis. Duxbury Press,1999.
6. Sarndal C.-E., Swensson B., Wretman J. Model Assisted Survey Sampling. Springer-Verlag, 1992.
7. Черняк О.І. Техніка вибіркових досліджень. – К.: КВІЦ, 2001.
8. Вибіркове спостереження: Термінологічний словник / О.О.Васєчко, О.І.Черняк, Є.М.Жуйкова та інші. – К.: Державний комітет статистики України, 2004. .
9. Маркетинг: Підручник / за ред. А.О.Старостіної. –К.: Знання, 2009.
10. Черняк Є.О. Методи кількісних досліджень ринку. Навчально-методичний комплекс для студентів освітнього рівня бакалавр.-К., 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Cеместрове оцінювання:
1. Презентація групових міні-проектів ( Min. – 24 бали, Mах.-40 балів).
2. Презентація групового дослідницького проекту (Min. – 12 балів, Mах.-20 балів).
Підсумкове оцінювання у формі іспиту (Min. – 24 балів, Mах. – 40 балів).
Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше 36 балів.Оцінка за іспит не може бути меншою 24 балів для отримання загальної позитивної оцінки за курс.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Олексіївна
Старостіна
Маркетингу та бізнес-адміністрування
Економічний факультет
Економічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Маркетингу та бізнес-адміністрування
Економічний факультет