Стратегічне управління
Освітня програма: Освітньо-професійна програма "Менеджмент організацій"
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Стратегічне управління
Код дисципліни
ОК 1.30
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН 8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. ПРН 11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН 12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації ПРН 20. Застосовувати інструментарій стратегічного управління для стратегічної розробки набору стратегій розвитку підприємства та його функціональних сфер. ПРН 21. Формувати стратегію і тактику управління реальними та фінансовими інвестиціями в умовах динамічного ринкового середовища, розробляти ефективні інвестиційні рішення та розв’язувати комплексні управлінські проблеми в галузі інвестиційної діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Економічна теорія», «Мікроекономіка», «Макроекономіка», «Економіка підприємства», «Фінанси підприємства», «Менеджмент»,
«Маркетинг», «Прийняття управлінських рішень» та інших дисциплін управлінського циклу, які розкривають зміст економічних законів, механізм їх дії, створюють умови для використання цих законів під час організації діяльності підприємств і визначенні шляхів та тенденцій їх розвитку.
2. Знання теоретичних основ макро- та мікроекономіки, психології, соціології, права, економічної теорії, фінансів, економіки підприємства, теорії прийняття управлінських рішень.
3. Вміти розраховувати економічні та маркетингові показники, обробляти статистичні дані, аналізувати статистичну інформацію, володіти інструментарієм прогнозування з використанням сценарних прогнозів.
4. Володіти елементарними навичками: математичного моделювання, прогнозування, користування Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, Microsoft PowerPoint.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Теоретичні основи реалізації концепції стратегічного управління на підприємстві. У модулі вивчаються основні складові системи стратегічного управління, методи аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища організації, стратегічної сегментації діяльності підприємства, аналізуються особливості формування місії та стратегічних цілей організації, розробки стратегії та «стратегічного набору», досліджуються конкурентні переваги, конкурентоспроможність продукції та підприємства.
Змістовий модуль 2. Практичні інструменти стратегічного управління. У модулі розглядаються питання застосування методів портфельного аналізу в розробці стратегій підприємства, формування стратегічної гнучкості та оцінювання взаємозв’язку внутрішньо-фірмових видів діяльності, аналізуються новітні інструменти формування, реалізації стратегії та контролю за її виконанням, управління в умовах стратегічних змін.
Рекомендована та необхідна література
1. Балан В.Г., Жилінська О.І. Стратегічне управління. Завдання Всеукраїнських олімпіад. К.: Аграр Медіа Груп, 2015. 80 с.
2. Балан В.Г. Стратегічне управління. Практикум. К.: Наукова столиця, 2018. 520 с.
3. Балан В.Г. Стратегічне управління. Методи портфельного аналізу. К.: Наукова столиця, 2018. 200 с.
4. Балан В.Г. Стратегічне управління. Навчально-методичний посібник для виконання самостійної роботи. К.: Наукова столиця, 2021. 180 с.
5. Довгань В.Д., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління: навч. пос. 2-ге вид. К.: Центр учбової літератури, 2011. 440 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Інформаційно-традиційне з елементами проблемно-орієнтованого навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, консультації, виконання індивідуальних ситуаційно-аналітичних та розрахунково-аналітичних завдань, аналіз кейсів, виконання творчих завдань, ділова гра «Розробка місії та слогану підприємства», ділова гра «Розробка стратегії підприємства за допомогою методів портфельного аналізу», активні методики проведення занять: заняття «Розв’яжи кросворд», заняття «Стратегічний аналіз галузі».
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання:
– усна відповідь/індивідуальне завдання 5 балів/3 бали;
– тестові завдання 5 балів/3 бали
– доповнення 1 бал/0 балів;
– розрахунково-аналітичне завдання 5 балів/3 бали
Модульний контроль: 2 модульні контрольні роботи.
– модульна контрольна робота (на семестр 2 к.р.) 10/6 балів;
Самостійна робота: виконання індивідуальних завдань – індивідуальні завдання (самостійна робота протягом семестру) 20/12 балів.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Валерій
Григорович
Балан
Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Економічний факультет
Економічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Економічний факультет