Дидактика інтегрованих курсів природничих дисциплін

Освітня програма: Природничі науки. Інтегрована програма

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Дидактика інтегрованих курсів природничих дисциплін
Код дисципліни
ОК 21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР09. Знати і застосовувати теорію, дидактику та методику викладання інтегрованих курсів природничих наук у закладах загальної середньої освіти. ПР 10. Знати цілі сталого розвитку та можливості своєї професійної сфери для їх досягнення, в тому числі в Україні, для саморозвитку, збереження здоров’я, сталого розвитку суспільства та забезпечення екобезпеки. ПР14. Застосовувати інноваційні педагогічні технології в середній освіті для викладання інтегрованого курсу природничих наук. ПР 15. Розвивати креативність, підприємницьку компетентність учнів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Інтегроване вивчення циклу природничих навчальних дисциплін “Астрономія та фізика космосу”, «Фізика», «Хімія», «Основи загальної геологія», «Гідрологія та океанологія», «Метеорологія», «Грунтознавство з основами географії грунтів», «Ботаніка». 2) Практичні дослідження природних процесів та явищ, дослідницька педагогічна практика в школі.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст дисципліни розкриває методологічні, методичні та прикладні питання розробки та викладання курсів інтегрованих природничих наук на основі використання міжпредметних зв’язків в освітньому процесі.
Рекомендована та необхідна література
1. Інститут педагогіки НАПН України. Підручники. https://undip.org.ua/to-teachers/textbooks/ 2. Засєкіна, Т.М. Інтеграція в шкільній природничій освіті: теорія і практика: монографія. Педагогічна думка. http://lib.iitta.gov.ua/722404/1.pdf 3. Максименко В. П. Дидактика: курс лекцій: Навч. посіб. Хмельницький: ХмЦНП, 2013. – 222 с. 4. Модельна навчальна програма «Географія. 6–9 класи» для закладів загальної середньої освіти. (2021). – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1fJuTRkedVRRsdaS6iVAu4yTWhE25sHp3/view?usp=sharing 5. Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу. 5–6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти. (2021). – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1ZyHn0xenL-Samd4G4nsw2cyFr488aHZU/view
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Опитування у тестовій формі, оцінювання виконання практичних робіт, МКР, іспит. Рекомендований мінімум для допуску - 36 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу від 36 балів (рекомендований мінімум) кількість, обов’язковою умовою для отримання допуску до іспиту є написання рефератів за питаннями пропущених чи недостатньо засвоєних тем. Підсумкове оцінювання у формі іспиту проводиться в письмовому форматі. Максимальна кількість балів під час іспиту – 40, мінімальна кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Лаврук
Землезнавства та геоморфології
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Землезнавства та геоморфології
Географічний факультет