Педагогіка та методика викладання інтегрованих курсів природничих наук

Освітня програма: Природничі науки. Інтегрована програма

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Педагогіка та методика викладання інтегрованих курсів природничих наук
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР09. Знати і застосовувати теорію, дидактику та методику викладання інтегрованих курсів природничих наук у закладах загальної середньої освіти. ПР 10. Знати цілі сталого розвитку та можливості своєї професійної сфери для їх досягнення, в тому числі в Україні, для саморозвитку, збереження здоров’я, сталого розвитку суспільства та забезпечення екобезпеки. ПР 11. Дотримуватися морально-етичних аспектів досліджень, академічної доброчесності, професійного кодексу поведінки. ПР12. Розробляти проекти і практичні рекомендацій в галузі наук про Землю, навчально-освітні проекти та проекти місцевого розвитку.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) усвідомлення значення цілеспрямованого навчання і виховання особистості; 2) володіння елементарними навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки в групі.
Зміст навчальної дисципліни
У курсі «Педагогіка та методика викладання інтегрованих курсів природничих наук" розкриваються загальні основи педагогіки: мета, предмет, завдання, основні поняття та категорії, методи науково-педагогічних досліджень. У ньому розглядаються питання розвитку, виховання і соціалізації особистості; складові дидактики та теорії виховання, зокрема їх принципи, методи, прийоми, види, засоби тощо. Дисципліна знайомить із актуальними проблемами навчання та виховання особистості, перспективами розвитку цих процесів. Значна увага приділяється конкретизації змісту освіти, стилям та методам спілкування педагога з вихованцями, новітнім освітнім технологіям, питанням управління закладом середньої освіти, а також виконанню самостійних та творчих письмових робіт, підготовці мультимедійних презентацій, написанню есе на педагогічну тематику. Дисципліни розкриває методологічні, методичні та прикладні питання розробки та викладання курсів інтегрованих природничих наук на основі використання міжпредметних зв’язків в освітньому процесі.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І., Марушкевич А.А. Основи психології та педагогіки. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2010. 2. Зайченко І.В. Педагогіка: підручник. 3-є видання, перероблене та доповнене. К.:Видавництво Ліра-К, 2016. 3. Етичний кодекс університетської спільноти, ухвалений на конференції трудового колективу КНУ імені Тараса Шевченка. Протокол No 2 від 27. 12. 2017 року. 4. Закон України «Про освіту» // (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, No 38-39). 5. Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка: підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання виконання завдань семінарських робіт, модульна контрольна робота, іспит. Рекомендований мінімум для допуску - 36 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу від 36 балів (рекомендований мінімум) кількість, обов’язковою умовою для отримання допуску до іспиту є написання рефератів за питаннями пропущених чи недостатньо засвоєних тем. Підсумкове оцінювання у формі іспиту проводиться в письмовому форматі. Максимальна кількість балів під час іспиту – 40, мінімальна кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит).
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра іноземних мов природничих факультетів
Навчально-науковий інститут філології