Географія послуг

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Географія послуг
Код дисципліни
ОК 26.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Надання студентам загальних та фахових компетентностей, передбачених освітньою програмою «Економічна географія», зокрема: формування у студентів розуміння сутності сфери послуг як об’єкта міждисциплінарних й географічних наукових досліджень, здатності визначати, формулювати і вирішувати проблеми її територіальної організації, здатності зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії розвитку та закономірностей територіальної організації сфери послуг, місця географії послуг у загальній системі знань та географічній науці, знання і вміння використовувати специфічні для цієї дисципліни теорії, парадигми і концепції.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Вступ до університетських студій», «Суспільна географія», «Економічна географія», «Географія населення та розселення», «Географічна картографія», «Математико-статистичні методи в географії». 2. Вміти кількісно і якісно аналізувати особливості природних та суспільних процесів у географічні оболонці, розробляти, керувати та управляти проектами географічної та міждисциплінарної спрямованості, оцінювати і забезпечувати якість робіт, вміти здійснювати комплексну оцінку та моніторинг ресурсів, прогнозувати розвиток географічних процесів і явищ; 3. Знати сучасні кількісні та якісні методи географічних досліджень, вміти їх застосовувати у виробничій та науково-дослідницькій діяльності; вміти моделювати об’єкти і процеси, застосовуючи сучасні кількісні та якісні методи та геоінформаційнітехнології.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню послугової діяльності на місцевому, загальнодержавному, міжнародному рівнях. Дисципліна спрямована на формування у студентів спеціальних професійних, соціальних та особистісних компетенцій, накопичення знань щодо можливості критичного мислення, аналізу і синтезу, здатності шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел, здатності визначати, формулювати і вирішувати проблеми у питаннях розвитку і розміщення сфери послуг. Теоретико-методичний блок дисципліни передбачає вивчення сутності послугової діяльності, її специфіки, класифікації; основних теорій, категорій і понять географії послуг; закономірностей, принципів, факторів розміщення і розвитку сфери послуг, методів її дослідження, специфіки організації послуг у містах та сільській місцевості. У блоці, присвяченому територіальній організації послуг у світі та Україні, вивчаються загальні тенденції розвитку світового ринку послуг, його галузевих ринків, особливості розвитку і розміщення функціональних блоків сфери послуг в Україні, проблеми та напрями їх реформування.
Рекомендована та необхідна література
1. Білецький М.І. Соціальна географія: навч. посібник /М.І.Білецький, І.В.Ванда, Л.І.Котик. - Львів: ЛНУ ім. І.Франка, 2014. - 468 с. 2. Заблоцька Р.О. Світовий ринок послуг: Підручник.-К.: Знання України, 2004.-280 с. 3. Любіцева О.О. Ринок послуг: тенденції реструктуризації/Світове господарство в умовах глобалізації: Монографія.-К.:Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2004. С.70-77. 4. Мальська М.П. Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник / М.П. Мальська, Н.В. Антонюк, Н.М. Ганич. - К.: Знання, 2008. - 661 с. 5. Мальська М.П. Просторові системи послуг (теорія, методологія, практика): Монографія. – К.: Знання, 2009. К. - 363 с. 6. Світовий ринок товарів та послуг: Підручник /А.А.Мазаракі, Є.М.Воронова, І.В.Чаус та ін. - Ч.2. - Київ. нац. торг. екон. ун-т, 2006. - 318 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, аналітичні доповіді, дискусії, вирішення конкретних задач та ситуацій. Загальний обсяг – 120 год., у тому числі: лекції – 30 год.; практичні заняття – 15 год, самостійна робота – 75 год.
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами семінарських занять, завдань для самостійної роботи, у т. ч. презентацій, написання письмових контрольних робіт, участі у дискусії Семестрове оцінювання: частка результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: результати навчання – 1.1 – 1.9 (знання) – до 5% за кожен; результати навчання – 2 (вміння) - до 35%; результати навчання – 3 (комунікація) - до 10%; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) – до 10%. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: іспит виставляється студенту за результатами роботи впродовж семестру та екзаменаційного оцінювання. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом на іспиті складає 40 балів (по 100-бальній шкалі).
Мова викладання
Українська