Географія країн Глобальної Півночі

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Географія країн Глобальної Півночі
Код дисципліни
ОК 11.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Охарактеризувати динаміку, тенденції, закономірності та перспективи економічних, соціальних та політичних процесів у країнах Глобальної Півночі; сформувати здатність у студентів застосовувати знання у практичних ситуаціях; спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; навички міжособистісної взаємодії; здатність аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах; вміння самостійно досліджувати природні матеріали та статистичні дані ( у відповідності до спеціалізації) в польових і лабораторних умовах, описувати, аналізувати, документувати і звітувати про результати; здатність, здатність ідентифікувати та класифікувати відомі і реєструвати нові об’єкти у географічній оболонці, їх властивості та притаманні ним процеси.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Мати базові знання з економічної та соціальної географії регіонів та країн світу. Вміти працювати із статистичною інформацією, навчально-методичною та науковою літературою. Володіти елементарними навичками аналізу і синтезу географічної інформації, порівняльно-географічного аналізу, вміти аналізувати причинно-наслідкові зв’язки між процесами і явищами.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Географія країн Глобальної Півночі» покликана сформувати у студентів уявлення щодо різноманітності сучасних процесів та стратегій у розвитку країн світу в різних регіонах. Викладаються закономірності та чинники територіальної організації суспільства і його складових на рівні суспільно-географічної характеристики країн Глобальної Півночі. Розглядаються особливості територіального (міжнародного) поділу праці, розміщення продуктивних сил у межах досліджуваних країн, регіональної політики, територіальної організації виробництва, геополітики і геостратегії, просторових соціально-економічних пропорцій, територіальних соціально-економічні структур, транспортних й інфраструктурних мереж та систем, а також систем розселення у межах країн, що вивчаються.
Рекомендована та необхідна література
1. Безуглий В.В., Козинець С.В. Регіональна економічна та соціальна географія світу. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2007. – 688 с. 2. Блій Г. де, Муллер П. Географія: світи, реґіони, концепти / Пер. з англ.; Передмова та розділ “Україна” О.І. Шаблія. – К.: Либідь, 2004.–740 с. 3. Географія світового господарства (з основами економіки): навч. посіб. / За ред. Я. Б. Олійника, І. Г. Смирнова - К. : Знання, 2011. – 638 с. 4. Економічна і соціальна географія світу // Яценко Б.П., Кіптенко В.К., Любіцева О.О. та ін. – К.: Наш час, 2013. – 472 с. 5. Політична географія і геополітика: Навч.посібник / Б.П.Яценко, В.І.Стафійчук, Ю.С.Брайчевський та ін.; за ред. Б.П.Яценка. – К.:Либідь, 2007. – 255 с. 6. Соціально-економічна географія світу // За ред. С.П. Кузика. – Львів: Світ, 2002. – 672 с. 7. Юрківський В.М. Регіональна економічна і соціальна географія. Зарубіжні країни: Підручник. – 2-ге вид. – К.: Либідь, 2001. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота, практичні завдання Загальний обсяг 120 год., у тому числі: Лекцій – 28 год., Семінарські – 28 год. Самостійна робота – 64 год.
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення поставлених цілей навчання визначається за результатами письмових розгорнутих тематичних робіт, виступів на семінарських заняттях з підготовкою презентацій, участю у дискусії, засвоєнням основних показників соціально-економічного розвитку країн Глобальної Півночі, а також знанням економіко-географічного мінімуму на карті та за результатами іспиту. Частка результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: результати навчання – 1.1 – 1.9 (знання) – до 55% ; результати навчання – 2 – 2.4 (вміння) - до 35%; результати навчання – 3 – 3.1 (комунікація) – 5 %; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) – 5%. Підсумкове оцінювання передбачає складання іспиту. Максимальна кількість балів за результатами перевірки роботи – 40 балів.
Мова викладання
Українська