Систематика квіткових

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Систематика квіткових
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР02. Застосовувати сучасні інформаційні технології, програмні засоби та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення професійної діяльності. ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презентувати результати експериментальних досліджень в галузі біології ПР04. Спілкуватися усно і письмово з професійних питань з використанням наукових термінів, прийнятих у фаховому середовищі, державною та іноземною мовами ПР10. Знати основи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот й застосовувати їх для вирішення конкретних біологічних завдань ПР19. Застосовувати у практичній діяльності методи визначення структурних та функціональних характеристик біологічних систем на різних рівнях організації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін «Ботаніка», «Фізіологія рослин», «Молекулярна таксономія рослин», «Еволюційна морфологія та анатомія квіткових», «Сучасні інформаційні технології в біології», «Літня навчальна практика з ботаніки та зоології». 2. Вміння самостійно застосовувати знання з ботаніки, фізіології рослин, еволюційної морфології та анатомії квіткових та їн. дисциплін, ідентифікувати ботанічні об'єкти в об'ємі, що визначений нормативними та спеціальними дисциплінами, що викладались в попередні роки навчання, працювати з пауково-методичною літературою. 3. Володіння навичками користування ключами для визначення таксонів різного ранту.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Систематика квіткових» є базовою ботанічною дисципліною, що стосується систематики та таксономії квіткових. Її місце у системі інших біологічних дисциплін узгоджується з поняттям про різноманітність покритонасінних рослин у цілому як матеріалу для різносторонніх біологічних досліджень та таксономічну різноманітність квіткових рослин зокрема. Дисципліна висвітлює питання систематики квіткових рослин. принципи їх класифікації та ідентифікації, знайомить із сучасною проблематикою їх таксономії, діагностичними ознаками програмних таксонів, класичними та сучасними поглядами на походження та філогенетичні зв'язки між таксонами квіткових рослин та спрямована на набуття вміння ідентифікувати (визначати) таксони різного рангу. Викладання (даної дисципліни спрямовано Ha теоретичне опанування студентами систематики та таксономії квіткових. Предметом вивчення дисципліни є таксономічна різноманітність квіткових рослин.
Рекомендована та необхідна література
1. Баданіна В.А., Футорна О.А., Вашека О.В., Лобань Л.О. Еволюційна морфологія Magnoliophyta. Конспект лекцій. – Київ: Паливода, 2018. - 102 с. 2. Вашека О.В., Гайдаржи М.М., Коломієць Т.В., Тищенко О.В. Методичні рекомендації до самостійної роботи зі спецкурсу «Однодольні» на базі Ботанічного саду ім. акад. О.В. Фоміна (LILIIDAE). – КНУ, 2015. – 96 с. 3. Вашека О.В., Шевчик В.Л. Визначати злаки – легко! / Методичні рекомендації для студентів, що проходять практику в Канівському природному заповіднику. – К., Вид. ПАЛИВОДА А. В., 2017. – 42 с. 4. Мартинюк В.О., Шевчик В.Л., Вашека О.В. Визначати гвоздичні – легко!: методичні рекомендації. – К.: Паливода А.В., 2019. 29 с. 5. An update of the Angiosperm Phylogeny Group classification for the orders and families of flowering plants: APG IV // The Linnean Society of London, Botanical Journal of the Linnean Society, 2016, 181, 1–20.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1 - РН 1.1 - 10 балів / 5 балів 2. Розпізнавання об’єктів, знання їх латинських назв (модуль1): РН 1.2 – 5 балів/2,5 бали 3. Розпізнавання об’єктів, знання їх латинських назв (модуль2): РН 1.2 – 5 балів/2,5 бали 4. Постер-презентація по одній із родин (групове завдання): РН 3.1 - 5 балів/2,5 бали 5. Творче індивідуальне завдання («Дві хвилини про рослини»): РН 2.2 - 5 балів/2,5 бали 6. Усні відповіді/доповнення - РН 2.1 - 5 балів / 2,5 бали 7. Контрольна робота 2 - РН 2.2 - 20 балів / 10 балів 8. Презентація, наукове повідомлення - РН 3.1 - 5 балів / 2,5 бали - семестровий контроль: у формі іспиту
Мова викладання
Українська