Природні та історико-культурні туристичні ресурси України
Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Природні та історико-культурні туристичні ресурси України
Код дисципліни
ВК 1.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні етапи історії розвитку туризму в Україні.
Знати сутність базових понять і термінів туристичної галузі, комплексної оцінки туристичних ресурсів.
Знати найважливіші праці в галузі туристичних ресурсів.
Знати туристичне районування території України.
Знати конкретний матеріал про туристичні ресурси України.
Знати особливості туристичних ресурсів у регіонах України.
Вміти аналізувати джерела та праці з туристичних ресурсів.
Вміти аналізувати туристичні ресурси регіонів України.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого України.
Вміти критично аналізувати різноманітну інформацію, самостійно підбирати літературу та працювати з джерелами.
Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Взаємозв’язок краєзнавства і туризму, екскурс в історію розвитку та сучасного стану краєзнавчо-туристської діяльності в Україні; туристичне районування України; конкретизація змісту поняття «туристичні ресурси» та ознайомлення з туристично-рекреаційним потенціалом регіонів України, особливостями використання краєзнавчих туристичних ресурсів для організації туристичної діяльності.
Мета дисципліни – формування системного уявлення у студентів про розвиток
туризму, туристичні ресурси України, озброєння майбутніх фахівців теоретичними знаннями і практичними навичками, які можуть бути використані у майбутній професійній діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування. – Київ, 2001.
Вечерський В. Загальні відомості про історико-культурні ресурси в туристичних регіонах України // Туристично-краєзнавчі дослідження. Випуск 2. – К., 1999. – С.99 – 122.
Івченко А.С. Вся Україна. Путівник. – Київ, 2006.
Історико-культурні заповідники: [наук. моногр.] / М-во культури України, Держ. служба з питань нац. культур. спадщини, НДІ пам’яткоохорон. дослідж.; ред. В. В. Вечерський. ‒ Київ, 2011.
Панкова Є.В. Туристичне краєзнавство: навчальний посібник. – Київ, 2003.
Петранівський В.Л., Рутинський М.Й. Туристичне краєзнавство: Навчальний посібник / За ред. проф. Ф.Д. Заставного. – Київ, 2006.
Попович С. Туристичне краєзнавство: ґенеза, методологія, завдання // Краєзнавство. – 2015. – № 3/4. – C.11 – 123.
Федорченко В.Х., Мініч І.М. Туристський словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Дніпро, 2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): характеристика історії розвитку та сучасного стану краєзнавчо-туристської діяльності в Україні, засвоєння базових понять дисципліни, конкретизація змісту поняття «туристичні ресурси» та ознайомлення з туристично-рекреаційним потенціалом регіонів України, особливостями використання краєзнавчих туристичних ресурсів для організації туристичної діяльності, вироблення навичок роботи з науковою і спеціальною літературою, картами, довідковими виданнями тощо, уміння застосовувати здобуті під час навчання знання на практиці: при написанні магістерських робіт, в подальшій науковій та практичній діяльності.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу.
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олександр
Петрович
Гончаров
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет