Когнітивна лінгвістика

Освітня програма: Міжкультурна германістика (німецька та англійська мови)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Когнітивна лінгвістика
Код дисципліни
ВБ 1.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації.. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв'язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: «Вступ до мовознавство», «Загальне мовознавство» (питання: виникнення та розвитку мови; мова і мовлення; форма і зміст елемента мови; розвиток лексичного складу мови, значення слова, зміна лексичного значення слова), «Фонетика сучасної німецької мови», «Лексикологія сучасної німецької мови», «Граматика сучасної німецької мови», «Стилістика сучасної німецької мови»
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна присвячена викладу питань, які розкривають співвідношення мови і свідомості, роль мови в концептуалізації і категоризації світу, в пізнавальних процесах і узагальнення досвіду людини, зв'язок окремих когнітивних здібностей людини з мовою і форми їх взаємодії. Увага приділяється категорії знання, проблемі видів знання і способів їх репрезентації мовою. Мова представляється як засіб фіксації, зберігання, обробки, і передачі знання.
Рекомендована та необхідна література
Загнітко А.П. Теорії лінгвістичних учень. Вінниця : ТОВ «ТВОРИ», 2019. 528 с. Кобозева И.М. Лингвистическая семантика: учеб. пособие / Кобозева, Ирина Михайловна. - М.: Эдиториал УРСС, 2000. - 349 с. Козловський В.В. Інтерпретація речення з кон’юнктивом: структурно-семантичний, прагматичний, когнітивний, лінгвокультурний аспекти. Науковий Вісник Міжнародного гуманітарного університету. – Серія: Філологія. - Зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Одеса. / Головний редактор серії – І.В. Ступак. – Одеса. : Міжнародний Гуманітарний Університет, 2019. – Вип. 39. Том 2. – С. 34–38. Козловський В.В. Інтерпретація семантичного і прагматичного компонентів речення (на матеріалі сучасної німецької мови). Актуальні питання гуманітарних наук.: Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика, 2021. – Вип.35. Том 3.– С. 261-266.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: Відповідь на семінарському занятті Доповідь-аналіз наукової літератури та лексикографічних джерел Контрольна робота з відкритими відповідями Самостійна робота з інтернет-ресурсами Підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: • максимальна кількість балів протягом семестру – 100 балів, • Відповідь на семінарському занятті – максимально 14 балів Доповідь-аналіз наукової літератури та лексикографічних джерел – максимально 15 балів Контрольна робота з відкритими відповідями –максимально 16 балів Самостійна робота з інтернет-ресурсами – максимально 35 балів Підсумкова контрольна робота – максимально 20 балів
Мова викладання
Німецька, українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології