Асистентська педагогічна практика

Освітня програма: Теорія і методика навчання мов і літератур

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Асистентська педагогічна практика
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Третій
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
10
Результати навчання
ПРН-2. Знання технологій та моделей навчання мов і літератур у закладах середньої та вищої освіти (з використанням фахової, вікової та рівневої диференціації), наукових шкіл та фундаментальних праць у галузі методики навчання мов та літератур, застосування інформаційних технологій ПРН-10. Абстрактно мислити, аналізувати та синтезувати інформацію ПРН-11. Використовувати новітні інформаційні і комунікаційні технології в навчанні та дослідженні ПРН-15. Застосовувати технології та моделі навчання мов і літератур у закладах середньої та вищої освіти ПРН-16. Розпізнавати, систематизувати проблеми, пов’язані з навчанням мов та літератур Повний перелік ПРН подається в описі ОП та в робочій програмі практики.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: теоретичні основи навчання філологічних / методичних дисциплін, як складають фах аспіранта: цілі, зміст, підходи, методи і методичні прийоми, засоби, форми організації процесу навчання; 2. Уміти: ефективно вибудовувати процес навчання філологічних / методичних дисциплін в закладах вищої освіти відповідно до завдань і умов навчання; використовувати сучасні методи, технології навчання філологічних / методичних дисциплін, аналізувати навчально-методичні комплекси з відповідних дисциплін з метою їх раціонального використання; добирати мовний / літературний матеріал, прийоми, засоби навчання дисциплін з фаху; складати плани-конспекти занять, організовувати, проводити та аналізувати заняття; уміти аналізувати мовний / літературний матеріал, на рівні, достатньому для викладання у закладі вищої освіти.
Зміст навчальної дисципліни
Модуль 1. Сучасні освітні технології у вищій школі Розробка індивідуального плану проходження практики. Відвідування та аналіз показових занять викладачів, які демонструють імлементацію сучасних освітніх технологій. Розробка занять з використанням сучасних освітніх технологій (проєктна технологія, case study, симулятивні ігри, дискусії, технології диференційованого навчання, інтегрованого навчання, блокового навчання тощо). Проведення пробних занять з використанням сучасних освітніх технологій (проєктна технологія, case study, симулятивні ігри, дискусії, технології диференційованого навчання, інтегрованого навчання, блокового навчання тощо). Самоаналіз проведених занять. Модуль 2. Проведення різних видів занять (функції асистента кафедри) Підготовка до лекційних занять. Проведення лекційних занять Підготовка до практичних / семінарських занять. Проведення практичних / семінарських занять (разом із заліковими). Самоаналіз проведених занять. Модуль 3. Проведення методичної, організаційно-педагогічної та виховної роботи Підготовка методичної розробки організації самостійної роботи студентів, включаючи виховні заходи. Підготовка матеріалів для контролю, проведення контрольних заходів. Аналіз освітньої та робочих програм. Складання проєкту робочої програми. Перевірка завдань, винесених на самостійну роботу студентів. Участь у кафедральних семінарах, круглих столах, інших заходах. Виховна робота. Асистентство куратора академічної групи. Робота зі студентським самоврядуванням. Участь в організації студентських заходів.
Рекомендована та необхідна література
1. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи [Текст] : підруч. за модульно-рейтинговою системою навч. для студ. магістратури : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / С.С. Вітвицька ; М-во освіти і науки України, Житомирський держ. ун-т ім. І.Франка. – К. : Центр навч. л-ри, 2006. – 384 с. 2. Іванченко А.В., Дубасенюк О.А. та ін. Педагогічна практика: Навчально-методичний посібник. – Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. – 126 с. 3. Квасова. Методичні рекомендації для викладачів з розробки тестових модульних контрольних робіт (англійська мова) / О.Г. Квасова. // https://drive.google.com/file/d/1BQ4T3eULnA5CAzVP-NpOXwmWm1f6K_5W/view 4. Кобаль В. І. Методика викладання у вищій школі : навчальнометодичний посібник / уклад. В. І. Кобаль. – Мукачево : Вид-во МДУ, 2016. – 203 с. 5. Любашенко О.В. Лінгводидактичні стратегії: проектування процесу навчання української мови у вищій школі : монографія / Олеся Вадимівна Любашенко. — Ніжин : ТОВ «Видавництво «Аспект-Поліграф», 2007. — 296 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проєктний метод: проектування авторських технологій та прийомів навчання та її апробація; підготовка матеріалів для контролю, укладання методичної розробки для самостійної роботи, включаючи виховні заходи, моделювання професійних ситуацій, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Відвідування та аналіз занять викладачів. Проведення, практичних, семінарських занять, залікові заняття, плани-конспекти залікових занять. Підготовка матеріалів для контролю, проведення контрольних заходів. Підготовка методичної розробки організації самостійної роботи студентів, включаючи виховні заходи. Участь у заходах кафедри.
Мова викладання
українська