Методика викладання іноземних мов у вищій школі

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: В’єтнамська мова і література»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання іноземних мов у вищій школі
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 20. Розробляти навчально-методичні матеріали, проводити лекційні і практичні заняття у вищій школі на основі знання методики навчання східних та французької мов. ПРН 25. Здійснювати об’єктивне оцінювання результатів навчання (атестацію) та надавати рекомендації щодо покращення результатів навчання. ПРН 26. Застосовувати сучасні педагогічні методики і технології в організації навчально-виховного процесу та методичної роботи у вищій школі. ПРН 27. Використовувати спеціалізовані психологічні знання в організації основних видів діяльності у вищому навчальному закладі, застосовувати психологічні методи оптимізації навчально-виховного процесу.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
• успішне опанування дисциплін «Східна мова (просунутий рівень)», «Західнорєвропейська мова (вищий рівень), «Лінгводидактичні основи навчання іноземних мов»; • знання теоретичних основ методики викладання іноземних мов у вищій школі та суміжних педагогічних дисциплін; • знання закономірностей навчально-виховного процесу на заняттях з іноземної мови у ЗВО.
Зміст навчальної дисципліни
«Методика викладання іноземних мов у вищій школі» є фаховою дисципліною для студентів, що навчаються за спеціальністю 035.061 «Східні мови та літератури (переклад включно), перша – в’єтнамська», та викладається в 1 семестрі. Основними завданнями вивчення дисципліни є ознайомити із головними компонентами теорії сучасного навчання іноземних мов і на цій основі навчити використовувати теоретичні знання для вирішення практичних завдань, представити сучасні тенденції в навчанні іноземних мов як у нашій країні, так і за її межами; розкрити суть складових частин і засобів сучасної методики як науки. Самостійна робота студентів охоплює індивідуальне опрацювання спеціальної літератури. Дисципліна входить до науково-дослідницького складника освітньої програми, що представлено у спрямованості практичних занять та самостійної роботи на наукові дослідження у галузі методики навчання іноземних мов.
Рекомендована та необхідна література
1. Асадчих О. В. Методика формування мовленнєвих компетентностей: теорія та практика (на матеріалі східних мов): Посіб. для студентів вищих навчальних закладів / Асадчих О.В., Смовженко Л.Г. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2015. – 192 с. 2. Асадчих О.В. Методичне забезпечення формування вмінь академічної грамотності у студентів-японістів мовних ВНЗ України / О.В. Асадчих // Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». – Харків: НВП ПП «Технологічний центр». – 2016. – Vol. 7 (3). – С. 4–8. 3. Асадчих О.В. Аналіз психолінгвістичних особливостей навчання японського академічного продуктивного мовлення / О.В. Асадчих // Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». – Харків: НВП ПП «Технологічний центр». – 2016. – Vol. 8 (4). – С. 63–68.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, проблемно-пошукове навчання, практичні заняття, проектна методика
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.8), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.4); (автономність та відповідальність 3.1-3.3); (комунікація 4.1-4.4), що складає 60% загальної оцінки.
Мова викладання
українська