Методика організації мовних та літературних заходів у школі

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика організації мовних та літературних заходів у школі
Код дисципліни
ВК 1.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 35.2. Здатний організовувати мовні та літературні заходи у школі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні знати: методи, підходи, принципи, засоби навчання української мови, літератури, іноземної мови в школі, фольклорні жанри, психологічні особливості учнів; уміти: використовувати методи, підходи, принципи, засоби навчання мов і літератур; володіти навичками збудження і постійної підтримка в учнів глибокого інтелектуального інтересу до мови та літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни є формування у студентів компетентностей для забезпечення творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку учнів у вільний від навчання час, задоволення освітніх потреб учнів шляхом залучення до широкого кола різноманітних видів та форм творчої діяльності; забезпечити знаннями мети і завдань, принципів і форм організації, змісту позаурочної та позашкільної роботи, спонукати до творчої діяльності студентів в процесі теоретичного і практичного вивчення предмету. Курс складається з 2 змістових модулів. У Модулі 1 розглядаються теоретичні засади позакласної освіти та виховання у сучасних соціокультурних вимірах. Модуль 2 зосереджується на різноманітних формах організації позаурочної та позашкільної роботи, а також на прийомах розвитку творчої діяльності школярів. Форма підсумкового контролю – залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Білоусова В. Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи. Київ, 1997. 192 с. 2. Єрмакова Н. С. Позакласна робота з української літератури. Донецьк, 2000. 320 с. 3. Середюк Г. Позакласна робота з української мови та літератури. Київ, 2007. 136 с. 4. Позакласна робота з української мови і літератури: олімпіади, науково-дослідницька робота / О. О. Бровко та ін. Луганськ, 2005. 5. Кращі позакласні заходи з української мови та літератури. Випуск 1. / уклад. Є. І. Науменко. Харків, 2012. 171 с. 6. Мудрак Л. Позакласна робота. Англійська мова. Київ, 2012. 128 с. 7. Бігич О. Б., Майєр Н. М. Позакласна робота з іноземної мови в початковій та основній школі: (сценарії позакласних заходів). Бібліотечка журналу «Іноземні мови». 2013. № 2. С. 4 63. 8. Токмань Г. Л. Методика викладання української літератури в старшій школі: екзистенціально-діалогічна концепція. Київ : Міленіум, 2002. 312 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Курс поєднує такі форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійну та дослідницьку роботи, проєктні технології. Основними видами робіт, які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному занятті, проєктна робота, творчі завдання, модульна контрольна робота, залікова робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 100 балів, мінімум – 60 балів). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (30 балів), проєктів (24 бали), творчих завдань (12 балів), модульної контрольної роботи (20 балів) та залікової контрольної роботи (14 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «не зараховано». Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська