Комплексна дисципліна "Загальна методологія філологічної науки". Ч. 1. Загальне мовознавство

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Загальна методологія філологічної науки". Ч. 1. Загальне мовознавство
Код дисципліни
ОК.11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання. ПРН 19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти повинні мати достатній рівень лінгвістичної та філологічної компетенції в межах трьохрічного курсу навчання за ОКР "бакалавр", знати структуру мовознавства, його теоретичні основи, орієнтуватися в основних лінгвістичних поняттях і категоріях, теоретичних постулатах і напрямах мовознавства, в історії становлення та розвитку мовознавчої науки, вільно оперувати лінгвістичною термінологією та мати навички аналізу мовно-мовленнєвого матеріалу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Загальне мовознавство» покликана ознайомити студентів з основними трендами мовознавства, з підходами, методами й епістемами, які склалися у межах трьох основних парадигм у мовознавстві: порівняльно-історичній, структурно-системній та антропологічній. У рамках дисципліни приділяється увага не тільки теоретико-категоріальному апарату, напрацьованому в межах різних теорій і концепцій мовознавства, а й формуванню у студентів практичних навичок аналізу мовного та мовленнєвого матеріалу із застосуванням методів, що використовувалися в різних парадигмах лінгвістичного знання.
Рекомендована та необхідна література
2. Білецький, А. О. Про мову і мовознавство (Київ: АртЕк, 1996), 223. 3. Голубовська, І. О. Етнічні особливості мовних картин світу (Київ: Логос, 2004), 284. 4. Голубовська, І. О., Корольов, І. Р. Актуальні проблеми сучасної лінгвістики: курс лекцій (Київ: ВПЦ «Київський університет», 2011), 223. 5. Зеленько, А. С. Загальне мовознавство: навч. посібник, 2-е вид., стереотип. – К.: Знання, 2011. – 308 с. 6. Ковалик, І. І., Самійленко, С. П. Загальне мовознавство. Історія лінгвістичної думки (Київ.: Вища школа, 1985), 214. 7. Кочерган, М. П. Загальне мовознавство: підручник, 2-е- вид., випр. і доп. (Київ: Академія, 2006), 464.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Письмове опитування, підготовка презентації, контрольна робота з відкритими відповідями. Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання , що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання, що складає 60% загальної оцінки.
Мова викладання
Українська