Перська мова: функціональний рівень (1 семестр)

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Перська мова: функціональний рівень (1 семестр)
Код дисципліни
ННД.08.04.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними (перською та англійською) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди перської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 10. Знати норми літературної перської та англійської мов та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 14. Використовувати перську та англійську мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Перська мова: середній рівень», «Перська мова: просунутий рівень»
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – подальше формування комплексу знань сучасної перської мови (в літературному і розмовному варіантах) у студентів; вдосконалення володіння чотирма видами мовленнєвої діяльності на функціональному рівні, у межах тем, визначених програмою. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Практичний курс першої східної мови» і має практичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Мазепова О.В. Перська мова: розмовний практикум. Навчальний посібник з практичного курсу перської мови. К.: Твім інтер, 2010. 2. Українсько-перський словник. Близько 20 000 слів // Укладачі: А. М. Бочарнікова, О. В. Мазепова, Х. Р. Салімі, В. А. Храновський. К.: Кондор, 2006. 3. لذت خواندن. برای فارسی آموزان سطح پیش میانه. تأليف رضامراد صحرایی، منیره شهباز. تهران، 2016 4. آموزش زبان فارسی. کتاب سوم. دوره متوسطه. تأليف دکتر يدااله ثمره. تهران، 1993 5. آموزش زبان فارسی. کتاب چهارم. دوره پيشرفته. تأليف دکتر يدااله ثمره. تهران، 1993 6. صحرايی، رضا مراد. مينا 2 برای فارسی آموزان سطح ب. تهران: کانون زبان ايران، 2016 7. ایرانشناسی: برای فارسی آموزان سطح میانی و فوق میانی. مولفان رضامراد صحرایی ... [و دیگران]. تهران: نشر خاموش، 2017
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна передбачає лише практичні заняття, спрямовані на вдосконалення володіння студентами чотирма видами мовленнєвої діяльності у процесі активної роботи в аудиторії. Контроль засвоєння студентами матеріалу відбувається шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: відповіді на практичних заняттях, письмові роботи, лексичні диктанти, домашні завдання – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40, мін. 24 бали на іспиті (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі, екзаменаційний білет містить три питання: 1) читання та усний переклад незнайомого тексту з перської мови на українську; 2) питання з граматики; 3) розмовна тема з числа вивчених протягом семестру. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології