Мова засобів масової інформації

Освітня програма: Російська мова та переклад (для іноземців); мова навчання російська / Русский язык и перевод

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Мова засобів масової інформації
Код дисципліни
ВБ.2.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та російською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН14. Використовувати російську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. Повний перелік ПРН є в робочій програмі.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування теоретичниx і практичниx курсів російської мови, що викладалися протягом третього року навчання (І семестр); знання теоретичних основ мовознавства та теоретичного курсу «Сучасна російська мова. Стилістика»; успішне опанування практичного курсу російської мови.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – фахова підготовка філологів, викладачів російської мови, досвідчено використовувати лексичні та фразеологічні багатства російської літературної мови, ґрунтовно засвоїти мовні норми вимови і наголосу, слововживання й побудови висловів, удосконалити та збагатити індивідуальний словник. Під час курсу вивчаються різномані особливості медіатекстів – лексичні, фразеологічні, синтаксичні, стилістичні, а саме: лексика сучасних мас-медіа (суспільно-політична, офіційно-ділова, розмовна та ін.); мова газетно-журнальних видань; лінгвістичні особливості газетних і журнальних заголовків; репортаж як феномен візуалізованого медіатексту; прецедентні тексти в мові ЗМІ; риторико-лінгвістичний аналіз різножанрових медіатекстів; жанрові, структурні, дискурсивні тексти та різні медійні платформи (друкована преса, онлайн, телебачення, радіо).
Рекомендована та необхідна література
1. Грабельников А.А. Русская журналистика на рубеже тысячелетий: моногр. Москва: РИП-Холдинг, 2001. 336 с. 2. Евстафьев В. А. Журналистика и реклама: основы взаимодействия (опыт теоретического исследования). Москва, 2001. 3. Зирка В.В. Лексика рекламы: учеб. пособ.: Днепропетровск, 2006. 74 с. 4. Корконосенко С.Г. Основы журналистики, Москва, Аспект – Пресс, 2006. 5. Свитич Л.Г. Социология журналистики. Москва, Аспект – Пресс, 2010. 345с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, самостійна робота. Методи навчання: метод проблемного викладання, частково-пошуковий, теоретично- практичні, свідомо-практичні методи навчання. Ілюстративні методи. Самостійна робота з науковою та довідковою літературою. Інтерактивні методи: інформаційні, пізнавальні мотиваційні, регулятивні.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, участь в обговоренні, письмові домашні завдання, риторико-лінгвістичний аналіз різножанрових медіатекстів, модульні контрольні роботи. Конкретні критерії оцінювання наведено в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології