Частина 2 Вступ до мовознавства

Освітня програма: Новогрецька філологія та переклад і англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Частина 2 Вступ до мовознавства
Код дисципліни
ОК.06.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію новогрецької мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації окремої мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному, морфологічному, лексичному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації; викладати свої знання досконалою українською літературною мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів знання основних положень теорії мови як суспільного і системно-структурного утворення, навчити застосовувати їх при аналізі конкретних мовних явищ у мовах світу, узагальнювати і концептуально викладати їх в усній і письмовій формах. Передбачено ознайомлення студентів з основами загальнолінгвістичних знань, базовими положеннями теорії мови, найважливішими методами і прийомами дослідження такого багатоаспектного явища як мова і спирається у своїх основах на науково-дослідницькі принципи і лінгводидактичні пріоритети сучасної теорії мови і водночас враховує у своїй соціолінгвістичній частині значні зміни соціально-світоглядного характеру, що сталися останніми роками в Україні як демократичній державі. Курс складається з чотирьох розділів: вступний; зовнішній аспект вивчення мови; внутрішній аспект вивчення мови, а також порівняльно-зіставний аспект вивчення мови).
Рекомендована та необхідна література
1. Вступ до мовознавства : підручник [І.О.Голубовська, С.М.Лучканин, В.Ф.Чемес та ін.]; за ред. І. О. Голубовської. – К.: ВЦ «Академія», 2016. – 320 с. – (серія «Альма-матер»). 2. Вступ до мовознавства. Ч.1. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2007. – 99 с. 3. Вступ до мовознавства. Ч.2. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2010. – 223 с. 4. Основи мовознавства : підручник / І. О. Голубовська, С.М. Лучканин, В.Ф. Чемес та ін.; за заг. ред. І. О. Голубовської. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. –511 с. 5. Основи лінгвістичних знань : навч. посібник / І. Р. Корольов, Ю. О. Письменна, З. В. Рожченко. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2013. – 287 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, семінарські заняття, контрольні роботи (тестування), консультації, самостійну роботу студентів.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.5), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.3); (комунікація 3.1-3.3); (автономність та відповідальність 4.1-4.2), що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів - 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів на іспит).
Мова викладання
Українська