Поетика традиційних і січасних кримськотатарських пісень

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Поетика традиційних і січасних кримськотатарських пісень
Код дисципліни
ДВС. 1.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 9. Знати провідні теми та ідеї сучасних та традиційних кримськотатарських пісень (по жанрах). ПРН 12. Аналізувати традиційні та сучасні кримськотатарські пісні, визначати їх ідейно-тематичний зміст та характеризувати основні елементи їх поетики. ПРН 19. Планувати і здійснювати пошуки в галузі кримськотатарського пісеного музикознавства на належному рівні.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Кримськотатарський фольклор», «Діалекти кримськотатарської мови» та ін.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Поетика традиційних та сучасних кримськотатарських пісень» є однією із складових комплексної підготовки спеціалізації «Кримськотатарська мова та література, англійська мова та переклад» спеціальності «035 – філологія» та забезпечує отримання випускниками спеціальних фахових компетентностей. Предметом вивчення навчальної дисципліни є традиційні та сучасні пісні кримських татар. Розкривається об’єкт і предмет вивчення поетики кримськотатарських пісень, їх жанрове розмаїття, форми пісень. Приділяється увага основному репертуару відомих виконавців, провідним поняттям теорії музики, специфіці класичного та сучасного виконання, пісенному супроводу головних обрядів кримських татар.
Рекомендована та необхідна література
1.Бахшиш І. Обрані вокальні твори / Укладач Каріков Дж. Сімферополь, 2008. 2.Бекиров Д. Бала фольклоры: Джыйынтыкъ. Акьмесджит, 1993. С. 12–26. 3.Бекиров Д. Татар фольклоры: Филология факультети студентлери ичюн дерслик ве хрестоматия. Ташкент, 1975. С. 61–77. 4.Джемилев А. Танцы ансамбля «Хайтарма». Симферополь, 1990. 5.Звучи, хайтарма : Крымскотатар. нар. песни и инструментальные наигрыши: Для пения (соло, анс.) с инструм. сопровожд. и без сопровожд., для отд. инструментов соло и для анс. нар. инструментов / Запись, сост. и предисл. Я. Шерфединова. Ташкент: Изд-во лит. и искусства, 1990. 229 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття; семінарські заняття; самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семінарської роботи: 1. Реферат: 2 - 5 балів. 2. Творчі завдання: 2 - 5 балів. 3. Дослідницька робота, усні виступи: 2 - 5 балів. 4. Проміжний контроль – письмова робота: 5 - 20 балів. 6. Відповідь на практичних заняттях: 1 - 5 балів. 7. Залік: 12 - 20 балів.
Мова викладання
Кримськотатарська, українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Абібула Шевкійович Сеїт-Джеліль
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології