Методика викладання кримськотатарської мови і літератури в середній школі

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання кримськотатарської мови і літератури в середній школі
Код дисципліни
ДВС.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН18. Мати навички управління комплексними діями або проектами розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. ПРН19. Мати навички участі в наукових та прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- Знати основні положенння психології та методики викладання іноземних мов, основну шкільну програму з кримськотатарської мови і літератури; - Вміти здійснювати аналіз зарубіжних та вітчизняних технологій (методів, прийомів і засобів) формування філологічної компетенції в учнів загальноосвітніх навчальних закладів; - Володіти навичками самостійного аналізу та пошуку інформації щодо ефективного використання сучасних концепцій викладання іноземних мов, а також вміннями здійснювати філологічноий та літературний аналіз художнього твору.
Зміст навчальної дисципліни
Підвищенню ефективності семінарських занять сприятиме передбачене програмою виконання навчально-дослідницьких завдань, зокрема реферативних досліджень з актуальних проблем розвитку, становлення, реформування методики навчання кримськотатарської мови і літератури в Україні в контексті демократизації та гуманізації системи освіти. На семінарських заняттях, у процесі індивідуальної навчально-дослідницької та самостійної роботи студенти набувають уміння та навички: аналізувати програми і підручники з кримськотатарської мови і літератури, творчо використовувати відомі в методиці навчання прийоми роботи з підручником, рецензувати окремі розділи підручників і посібників; створювати проблемні ситуації на уроках літератури з метою активізації педагогічного процесу; обирати відповідну структуру уроків, забезпечувати наукову доцільність навчальних ситуацій; обґрунтовувати необхідність варіативного підходу вчителя до структури уроку; аналізувати урок за поданими схемами.
Рекомендована та необхідна література
1. Асанова Ф. Къырымтатар эдебиятынынъ тарихы: 2 къысымлы методик къулланма: 9 сыныфлар ичюн. – методик тевсиелер ве дерслернинъ план-конспектлери. Симферополь: Къырым девлет окъув-педагогика нешрияты, 2006.136 с. Кырымтатар тилинде (600 нусха) 2. Асанова Ф. Эдебият дерслерине ярдымджы усулий къулланма: 5-12-нджи сыныфлар ичюн. – Къысым-1. Симферополь: КъДжИ «Къырымдевокъувпеднешир» нешрияты, 2008. 224 с. (700 нусха) 3. Асанова Ф. Эдебият дерслерине ярдымджы усумий къулланма: 5-12 сыныфлар ичюн. Къысым-1. – Симферополь: КъДжИ «Къырымдевокъувпеднешир» нешрияты, 2008. 224 с. Кырымтатар ве рус тилинде (700 нусха) 4. Аталар сёзлери ве айтымлар: къырымтатар тилининъ терминологик лугъаты / терт. эт.: Асанов Ш. Симферополь: Къырым девлет окъув-педагогика нешрияты, 2002. 184 с. – Кырымтатар тилинде (1000 нусха)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 50% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що складає 50% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: Модуль І: 1. Доповідь: 6 - 10 балів. 2. Відповіді на семінарських заняттях: 6 - 10 балів. 3. Модульна контрольна робота: 12 - 20 балів. Модуль ІІ: 1. Презентація фрагменту уроку: 6 - 10 балів. 2. Відповіді на семінарських заняттях: 6 - 10 балів. 3. Модульна контрольна робота: 12 - 20 балів. 4. Підсумкова модульна контрольна робота: 12 - 20 балів.
Мова викладання
Українська/кримськотатарська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології