Лінгвокраїнознавство Криму

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгвокраїнознавство Криму
Код дисципліни
ННД.19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо ПРН8.Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію кримськотатарської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН14. Використовувати кримськотатарську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: • основні мовні реалії пов’язані з важливими історичними подіями, географічним розташуванням, культурою, звичаями і традиціями кримськотатарського народу; Вміти • перекладати та розтлумачувати певні культурологічні та мовні аспекти, які стосуються носіїв кримськотатарької мови; • використовавати набуті знання на практиці; Володіти елементарними навичками: • перекладу з кримськотатарської мови; • аналізу реалій; • пізнавальної та професійної діяльності; • соціокультурного сприйняття дійсності; • культури мислення, її загальних законів;
Зміст навчальної дисципліни
Навчити студентів кримськотатарської мови через призму мовної географії Криму та одночасно надати матеріал для вивчення культури корінних народів та етносів Криму інформативнішого характеру.
Рекомендована та необхідна література
1.Гуменюк О. М. Любовна лірика в кримськотатарському пісенному фольклорі: тематичні мотиви, особливості поетики : дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук 10.01.07 – фольклористика. – К., 2009. – 220 с. 2.Гуменюк О. М. Учь къаранфиль – Три гвоздики : журливі мотиви в кримськотатарській народній пісні кохання : монографічне дослідження. – Сімферополь : Кримнавчпеддержвидав, 2011. – 120 с. 3. Мамбетов С. Я. Музыка : 1 сыныф ичюн дерслик / С. Я. Мамбетов, З. А. Алиева. – Симферополь : Къырым девлет окъув педагогика нешрияты, 2007. – 144 с. 4. Шерфединов Я. Звучит хайтарма : татарские народные песни и инструментальные наигрыши. – Ташкент : Изд. литературы и искусства имени Г. Гуляма, 1978. – 232с. 5. Алиев Ф. М. Къырым халкъ музыкасынынъ антологиясы / Ф. М. Алиев. – Акъмесджит : Къырым девлет окъув педагогика нешрияты, 2001. – 600 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дослідницька робота, усні виступи, письмова робота, творчі завдання, реферат (робота з різними джерелами)
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: Модуль ІІ: 1. Відповідь на семінарському занятті: 5 - 15 балів. 2. Робота під час лекцій: 5 - 15 балів. 3 .Модульна контрольна робота: 1 - 10 балів. 4. Проміжний контроль: 1 - 20 балів.
Мова викладання
Кримськотатарська, українська