Лінгвокраїнознавство Японії (2-й семестр)

Освітня програма: Японська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгвокраїнознавство Японії (2-й семестр)
Код дисципліни
ННД.11.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН5, ПРН10, ПРН11, ПРН13. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: - основні аспекти історії, географії, політичної системи, суспільного життя, освіти і традицій Японії; - принципи використання країнознавчого матеріалу для викладання та перекладу з японської мови. Студент повинен вміти: - розуміти і використовувати соціокультурно марковану лексику; - застосовувати принципи міжкультурного спілкування; - самостійно шукати інформацію, що стосується історії і сучасного життя Японії.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Лінгвокраїнознавство країн першої мови» є невідривно пов'язаною із курсом «Історія країн регіону», а також базується на таких дисциплінах, як «Практичний курс японської мови», «Історія мови», «Теорія східної літератури» тощо. У ІІ семестрі до лекцій і семінарів змістового модуля 1 (ЗМ1) входять теми 1-6 («Культура і мистецтво», «Література», «Релігія»), а до лекцій і семінарів змістового модуля 2 (ЗМ2) – теми 7-10 («Наука та наукові досягнення японців», «Медицина – західна і східна», «Звичаї, традиції»). Обов’язковим для складання іспиту є володіння базовими теоретичними знаннями з даного предмету.
Рекомендована та необхідна література
1. Бондаренко І.П. Дзен-буддизм як філософсько-етичне підґрунтя японської японської поезії // «Мова – література – мистецтво : когнітивно-семіотич-ний інтерфейс» : Матеріали Міжнародної наукової конференції / КНЛУ, Київ, 25-27 вересня 2014 р. : [відп. ред. О.П. Воробйова]. – К.: ВЦ КНЛУ, 2014. – С. 5-8. 2. Кобелянська О.І. Японський жіночий характер у дзеркалі національної літератури // Мовні та концептуальні картини світу. – К.: Вид. дім Дмитра Бураго. – 2017. – Вип. 60. – С. 114-128. 3. Кобелянська О.І. Релігійний чинник у процесі формування японського національного менталітету // Мова і культура (Науковий журнал). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017. – Вип. 19. – Т. IV (184). – С. 5-16. 4. Нітобе Інадзе Нітобе. Бусідо – душа Японії” // “Всесвіт”.- No11-12.- 2004.- С.15-32. 5. Пирогов В.Л. Народна мудрість. Японські народні прислів’я та приказки (Пов’язані із знаками зодіака) // Всесвіт.- 2004.- No 1-2.- С. 46-48.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи навчання: пояснення нового матеріалу, активне слухання, залучення до дискусій, робота у групах, обговорення результатів.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, контрольна робота з тестовими і відкритими питаннями, презентації, аналітична доповідь, іспит. Критерії оцінювання кожного виду завдань див.у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська, японська