Інформаційні ресурси державної ідентичності

Освітня програма: Міжнародні комунікації (ОКР магістр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Інформаційні ресурси державної ідентичності
Код дисципліни
ОК9
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основи теорії ідентичності; концептуальні засади конструктивізму в міжнародних відносинах; базові теоретичні дослідження національної ідентичності; моделі формування політичної ідентичності в ситуаційному та трансверсальному вимірі; вплив релігійної ідентичності на внутрішню та зовнішню політику сучасних держав; поняття «гендер» та «гендерна ідентичність»; роль дискурсу в формуванні ідентичності країни; засади сучасної європейської ідентичності. Вміти аналізувати ідентичність держави з позицій конструктивізму; визначати вплив ідентичності на формування національних інтересів, системи міжнародної безпеки, цілей і засобів учасників міжнародних відносин; вирізняти маркери етнічної, національної, політичної, релігійної та гендерної ідентичності та розуміти взаємодію цих групових ідентичностей; виконувати задачі по створенню, розповсюдженню та захисту власних інформаційних ресурсів, які зорієнтовані на певний набір соціально значущих ознак ідентичності.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
- Знати теоретичні основи міжнародних відносин, зовнішньої політики та національної безпеки. - Знати теорію масової комунікації та інформації. - Знати сучасні підходи до побудови структурної моделі бренду, іміджу та репутації. - Володіти системними методами дослідження міжнародних відносин. - Володіти методиками аналізу тексту та дискурсу.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1 Основні засади теорії ідентичності 1. Концептуальні засади дисципліни 2. Формування та розвиток теорії ідентичності Змістовий модуль 2 Типологія ідентичностей 3. Етнічна та національна ідентичність 4. Політична ідентичність 5. Релігійна ідентичність 6. Гендерна та інші групові ідентичності сучасної держави 7. Роль дискурсу в формуванні ідентичності
Рекомендована та необхідна література
1. Рижков М.М., Добржанська О.Л., Литвиненко Н.П., Панченко Ж.О. Інформаційні ресурси державної ідентичності: Навч. посібник/ М.М. Рижков, О.Л. Добржанська, Н.П. Литвиненко, Ж.О.Панченко. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011. – 401 с. 2. Андерсон Бенедикт. Уявлені спільноти. Міркування щодо походження і поширення націоналізму/ Б. Андерсон – К.: Критика, 2001. – 271 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://litopys.org.ua/anders/and.htm 3. Сміт Ентоні. Національна ідентичність (пер. з англ.). - К.: Основи, 1994. – 224с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://litopys.org.ua/smith/smi.htm Samuel P. Huntington. Who Are We? The Challenges to America's National Identity. – Simon & Schuster, 2004. – 448 P. 5. Френсіс Фукуяма Ідентичність. Потреба в гідності й політика скривдженості. – К.: Наш формат, 2020. – 192 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, кейс-стаді
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді на семінарському занятті (індивідуальний виступ, участь у дискусії): до 30 балів. 2. Виконання двох модульних контрольних робіт (написання та презентація): до 30 балів. 3. Підсумкове оцінювання (іспит у формі підсумкового тесту) : до 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра міжнародної інформації
Навчально-науковий інститут міжнародних відносин