Педагогіка та психологія вищої школи

Освітня програма: Соціальна робота маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Педагогіка та психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР4 Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціо-гуманітарних наук. ПР6 Самостійно й автономно знаходити інформацію, необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості. ПР13Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне засвоєння змісту курсу ОК.02 «Професійна та корпоративна етика»; 2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3) розуміння критеріїв ефективності педагогічної діяльності, сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою та окремими студентами.
Зміст навчальної дисципліни
У змісті розкриваються основні категорії педагогіки вищої школи, її принципи, методи, технології. Оволодіння знаннями з організації освіти і виховання у вищій школі, формування розуміння змісту педагогічної діяльності та педагогічної майстерності, критеріїв її ефективності, набуття знань з організації виховання у вищій школі, формування компетентностей з кваліфікації «викладач», розвиток педагогічного мислення та сприяння професійному самовизначенню. Розкриваються принципи організації впливу на особистість у процесі її виховання, освіти і навчання. Зміст включає наукові основи організації виховного процесу, формування педагогічної майстерності, реалізація розуміння системного підходу до організації освітнього процесу, ролі його учасників, необхідності володіння методологією, методикою, формами, технологіями його організації.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. К.: Либідь, 1998. 560 с. 2. Биков В. Ю. Методичні системи сучасних інформаційно-освітніх технологій, [online]. Режим доступу: https://core.ac.uk/download/pdf/11083983.pdf [Дата зверн. 17.01.2020]. 3. Вимоги до особистості викладача вищої школи. URL: https://pidru4niki.com/70123/pedagogika/vimogi_osobistosti_vikladacha_vischogo_navchalnogo_zakladu (дата звернення: 05.01.2021) 4. Компетентнісно зорієнтована освіта: якісні виміри / В. О. Огнев’юк [та ін.]. Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. 367 с. 5. Професійно-педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 112 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Опитування, виконання практичних завдань, презентація, рішення педагогічних задач, дискурс 10 у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його викладає, 9-8 – у достатньому обсязі, вільно його викладає, може не вистачати аргументації, 7-6 – загалом володіє, але не демонструє глибини знань, не спирається на навчальну літературу, матеріали, 1 – 5 – демонструє рівень знань-ознайомлень. Оцінка і аналіз результатів навчальної і самостійної діяльності 5 глибоко та всебічно розкриває зміст, використовує обов’язкову та додаткову літературу, демонструє самостійність, достовірність проведеного дослідження; 4 демонструє самостійність та достовірність проведеної роботи; допускаються несуттєві неточності; 3 демонструє посередню активність у виконанні завдань; містить суттєві неточності; 2-1 балів – не в повному обсязі володіє матеріалом, несамостійність у виконанні завдань. МКР: за кожну правильну відповідь 1 бал. Іспит: мін. 24, мах 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Кафедра педагогіки
Факультет психології