Тренінг командоутворення
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Тренінг командоутворення
Код дисципліни
ВБ 12.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми
ПР12. Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
ПР18. Налагоджувати співпрацю з представникам різних професійних груп та громад; використовувати стратегії індивідуального та колективного представництва інтересів клієнтів.
ПР19. Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
ПР22. Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати:
- концепції, принципи і методи побудови роботи в команді;
- життєвий цикл команди, етапів розвитку команди та основ групової динаміки;
- типи і стратегії командної взаємодії;
- класифікацію типів ролей у команді,
- чинники, які впливають на продуктивність роботи команди,
- зміст та психологічні основи формування лідерства в команді;
вміти:
- застосовувати конкретні методи і технології, спрямовані на підвищення ефективності роботи команди в різні періоди її розвитку;
- планувати оцінку ефективності діяльності команди, розраховувати економічну і соціальну ефективність команди;
- формувати команду для вирішення поставлених цілей;
- аналізувати, оцінювати та розвивати здібності членів команди,
- володіти технологіями командоутворення в соціальній сфері.
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є вивчення соціально-психологічних закономірностей функціонування групи та апробація студентами моделей та способів формування команди під час професійної взаємодії.
У результаті індивідуальної та групової роботи слухачі курсу засвоюють теоретичні знання з основ формування та управління командою, вивчають особливості функціонування команди на різних етапах її існування, визначають переваги та обмеження командної роботи, практично напрацьовують навички командної роботи. Під час вивчення дисципліни студенти навчаються визначати стратегічні цілі команди та шляхи їх найефективнішого досягнення, а також мають можливість за допомогою методів соціально-психологічного вивчення команд та психо-діагностичних методик визначити власний стиль взаємодії у команді та ті позиції, які вони найчастіше займають під час групової роботи.
Рекомендована та необхідна література
1. Appelo J. Management 3.0. Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders – Pearson Education, Inc, 2011. – 464 p.
2. Mühlfeit J., Costi M. The Positive Leader: How Energy and Happiness Fuel Top-Performing Teams, FT Press, 1st Edition – 2016 – 344 p.
3. Sandahl P., Phillips A. Teams Unleashed: How to Release the Power and Human Potential of Work Teams – 2019. – 288 p.
4. Власова О. І. Соціальна психологія організацій та управління: підручник / О. І. Власова, Ю. В. Никоненко. – К. : ЦУЛ, 2010. – 398 с.
5. Обозов, М. М. Психологія роботи з людьми: Поради керівнику: навч. посіб. - 6-те видання. - К.: МАУП, 2004. - 228 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Порядок організації передбачених робочою навчальною програмою форм оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами творчих та репродуктивних завдань, самостійної роботи, а також підсумкового виконання залікового завдання. За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичене оцінок за модулі протягом семестру.
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 20 балів за кожне; модульна контрольна робота – до 20 балів.
Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів.
Форма підсумкового контролю – залік. Залікові бали: 0-59 – не зараховано, 60-100 – «зараховано».
Бали 1 – 59 відповідають оцінці «незадовільно»; 60 -74 – «задовільно»; 75 - 90 – «добре»; 91 - 100 – «відмінно».
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олена
Георгіївна
Піонтківська
Кафедра соціальної роботи
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра соціальної роботи
Факультет психології