Історія шведської мови
Освітня програма: Шведська філологія та переклад, англійська мова та третя германська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Історія шведської мови
Код дисципліни
ОК.13.1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розумiти систему мови, загальнi властивостi лiтератури як мистецтва слова, iсторiю шведської мови i лiтератури, i вмiти застосовувати цi знання у професiйнiй дiяльностi.
ПРН 12. Аналiзувати мовнi одиницi, визначати їх взаємодiю та характеризувати мовнi явища i процеси, що їх зумовлюють.
ПРН 15. Здiйснювати лiнгвiстичний аналiз текстiв рiзних стилiв i жанрiв.
ПРН 16. Знати й розумiти основнi поняття, теорiї та концепцiї обраної фiлологiчної спецiалiзацiї, умiти застосовувати їх у професiйнiй дiяльностi.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисциплiна “Iсторiя шведської мови” базується на теоретичних знаннях студентiв, набутих пiд час вивчення курсу “Мовознавство”, практичних мовних та комунiкативних навичках, набутих пiд час вивчення практичного курсу першої мови, а також базових знаннях з iсторiї Швецiї, здобутих пiд час вивчення курсу “Лiнгвокраїнознавство країн першої мови”.
Зміст навчальної дисципліни
Дисциплiна “Iсторiя шведської мови” розпочинається ознайомленням студентiв з процесом виникненняя шведської мови та перiодизацiєю її розвитку. Пiсля цього послiдовно розглядаються фонетичнi, орфографiчнi, граматичнi та лексичнi особливостi шведської мови на кожному етапi її розвитку — класичної давньошведської мови, пiзньої давньошведської мови, ранньої та пiзньої новошведської мови, а також новiтньої шведської мови. Теоретичнi положення iлюструються текстами, що належать до рiзних етапiв розвитку шведської мови. Студенти аналiзують такi тексти та уривки з них: Раннiй Захiдно-Йотський закон, Хронiка Ерiка, Бiблiя Густава Васи, Шведський Аргус Улуфа фон Далiна тощо. Завершується курс оглядом основних тенденцiй розвитку сучасної шведської мови, зокрема впливу англiйської мови на її розвиток, та ознайомленням з лiнгвiстичною футурологiєю — наукою, що намагається передбачити, як мова виглядатиме в майбутньому.
Рекомендована та необхідна література
1. Bergman G. Kortfattad svensk språkhistoria / Gösta Bergman. – Lund : Studentlitteratur, 2013. – 255 s.
2. Hellquist E Svensk etymologisk ordbok / Elof Hellquist. – Lund : Gleerups, 1980. – 1484 p.
3. Moberg L. Svenskan i tusen år. Glimtar ur svenska språkets utveckling / Lena Moberg, Margareta Westman. – Lund : Studentlitteratur, 2013. – 208 s.
4. Svensson J. Kommunikationshistoria. Om kommunikationsmiljön i Sverige under fem sekler / Jan Svensson. – Lund : Studentlitteratur, 1988. – 183 s.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усні опитування, тест, доповідь, підсумкова контрольна робота.
Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська, шведська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олександр
Сергійович
Стасюк
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології