Геостратегічне позиціонування країни в умовах глобалізації

Освітня програма: Географічне країнознавство та геоглобалістика

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Геостратегічне позиціонування країни в умовах глобалізації
Код дисципліни
ВБ 2.1.4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Застосовувати набуті теоретичні знання та практичні навички для дослідження природно- і суспільно-територіальних систем на різних рівнях просторової організації в контексті глобальних процесів, трансформацій та сталості (ПР01.). Вільно спілкуватися із професійних і наукових питань іноземною мовою (ПР03.). Застосовувати сучасні моделі та інформаційні технології для проведення досліджень і розробок у сфері географії, природокористування, розвитку територій в контексті глобальних процесів, трасформацій та сталості в різних просторових та суспільних вимірах (ПР06.). Здійснювати дослідження природно- і суспільногеографічних проявів розвитку геосистем у складних і непередбачуваних умовах, прогнозувати їхній розвиток, аналізувати альтернативи, оцінювати ризики та ймовірні наслідки в контексті глобальних процесів, трансформацій та сталості в різних просторових та суспільних вимірах (ПР08.)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Геоглобалістика», «Глобальна нерівність та геоконфліктологія», «Глокалізація: контекстний аналіз трансформацій суспільнопросторової органіазції». 2. Володіти навичками пошуку, нотування й реферування джерел інформації, критичного аналізу. 3. Знати сучасні кількісні та якісні методи географічних досліджень, вміти їх застосовувати у виробничій та науково-дослідницькій діяльності ; вміти здійснювати порівняльно-географічний, історико-географічний, геопросторовий аналіз, застосовуючи сучасні кількісні та якісні методи та геоінформаційні технології.
Зміст навчальної дисципліни
Частина курсу 1. «Стратегічна географія та геостратегія»: Стратегічна географія та геостратегія. Геостратегічні ознаки місця. Позиціонування місця по відношенню до геопросторових макро-структур світосистеми: геополітичний та військовий, геоекономічний, геокультурний та геоекологічний аспекти. Частина курсу 2. «Геостратегічне позиціонування країни». Геополітичне та військове, геоекономічна, геокультурне та геоекологічне позиціонування країни.
Рекомендована та необхідна література
Кіптенко В.К. Стратегічна географія як науковий та освітній напрям// «Сучасні проблеми розвитку географічної науки і освіти в Україні» / Зб.наук.пр. – Київ, Київський національний університет імені Тараса Шевченка. 2012. – С. 15-17.; Кіптенко В.К. Об’єкт-предметна сутність стратегічної географії як наукового та освітнього напряму// Географія та туризм: наук.зб. – К.: Альтерпрес, 2012. – Вип. 21.- С. 132-134.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Опитування (тест): 6 / 12 балів 2. Самостійна робота (аналітично-пошукові завдання): 12 / 18 балів 3. Участь у семінарських заняттях, презентація. захист, обговорення, рецензування: 18/30 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням захисту дослідно-аналітичних завдань. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
англійська