Основи індивідуального консультування

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи індивідуального консультування
Код дисципліни
ОНД.29
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН1; ПРН 3; ПРН 5; ПРН 6; ПРН 7; ПРН 10; ПРН 11; ПРН 12. ПРН 13; ПРН 16; ПРН 18. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: концептуальні засади індивідуально-психологічної допомоги людині, мати поняття про методи та методологію консультативної психології, етику та організацію психотерапевтичного процесу; Студент повинене вміти: спілкуватися з людьми на психологічні теми, аналізувати з точки зору психології складні життєві ситуації, володіти базовими психотерапевтичними навичками ведення консультативної бесіди та розв’язання психологічних проблем клієнта
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни: ознайомити студентів з історією, феноменологією та особливостями розвитку консультативної та психотерапевтичної практики; створити цілісне уявлення про процес індивідуально-психологічного консультування, його зміст, принципи та технологію; сформувати первинний досвід та професійну позицію фахівця у підході до цієї ланки роботи практичного психолога; сприяти формуванню еталонів професійної оцінки результатів консультативної роботи психолога. Змістові модулі: Індивідуальне консультування як галузь практичної психології. Організація консультативної взаємодії. Структура та хронотоп консультативного процесу. Методичні настанови консультанту. Етика та професійна позиція. Тезаурус консультативної діяльності. Формування запиту та контракту. Суб’єктність. Технологія ведення консультативної бесіди. Базові мікронавички. Сутність психологічного аналізу проблеми. «ДСР». Коди обробки психологічного матеріалу. Засоби психологічної інтервенції.
Рекомендована та необхідна література
1. Айві Ален Цілеспрямоване інтерв'ювання і консультування. - К., 1998. 2. Васьківська С.В. Основи психологічного консультування. – К.: Ніка-центр, 2011. 3. Васьківська С.В. П’ять вимірів психологічного консультування. К.: Ніка-центр, 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Мінімальна кількість балів, яку студент може набрати за семестр 36 /максимально 60; Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом під час семестру - 60 балів, на іспиті - 40 балів по 100 бальній шкалі; Підсумкове оцінювання - у формі іспиту. Форма проведення – письмове завдання. Мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої іспит вважається складеним: оцінка за іспит не може бути меншою за 24 бали. Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру не відвідував практикум та набрав менше ніж 24 бали. Умовою допуску до екзамену є обов’язкове виконання самостійних робіт. Студент допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум обов’язкове виконання додаткових завдань та здача відеозвіту про консультативний кейс.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психодіагностики та клінічної психології
Факультет психології