«Історія зарубіжної літератури». Ч4. Англійська література 17-18 ст у контексті світової літератури

Освітня програма: “Англійська філологія та переклад, дві західноєвропейські мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
«Історія зарубіжної літератури». Ч4. Англійська література 17-18 ст у контексті світової літератури
Код дисципліни
ОК.06.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію англійської та двох західноєвропейських мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та англомовної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Зміст і завдання курсу потребують від студентів актуалізації базових історико-літературних та теоретичних знань попередніх курсів ІЗЛ в ННІФ КНУ, а саме літератури античності, Середніх віків та Відродження. Студент повинен також уміти предметно застосовувати ідеї і практики науково-теоретичного аналізу текстів різних літературних родів та жанрів, які вивчалися в курсі «Вступ до літературознавства».
Зміст навчальної дисципліни
Мета курсу – познайомити студентів з розвитком художніх ідей та жанрових систем у літературі двох найбільших англомовних країн – Великої Британії та США– упродовж «довгого» 18 ст. Головні смислові акценти у вивченні періоду: перехід від літературних кодів пізнього феодалізму до модерного суспільства, з характерними принципами мислення та буття та змістовний культурний діалог 3-х художніх систем – Бароко, Класицизму, Просвітництва. У Модулі 1 висвітлено метафізичну поезію та єдність Бароко та Класицизму в літературі 17 ст. У центрі програми Модуля 2 – форми раннього просвітницького реалізму в доробку Д. Дефо та Дж. Свіфта та розвиток реалізму в романах Г. Філдінга. Широкий спектр жанрово-стильового новаторства англійських митців останньої третини 18 ст. представлено в Модулі 3: поезія Р. Бернса, комедійна майстерність Р.Шерідана, сентиментальна проза Л.Стерна, ознаки преромантизму в ранній готичній прозі. Курс завершує огляд літератури США періоду війни за Незалежність.
Рекомендована та необхідна література
Wilmott, Richard. Metaphysical Poetry// Cambridge Contexts in Literature, 2002. Ogborn, Jane and Buckroyd, Peter. Satire // Cambridge Contexts in Literature, 2007. The New Pelican Guide to English Literature / Ed. By B. Ford. From Donne to Marvell – Penguin Books, 1990. An Early American Reader/ Ed.by J.A. Leo Lemay. – USIA, Washington D.C. 1992 . Білик Н.Д. Англійська література ХVIII cт. Становлення і розвиток роману. Навч. посібник – Харків.: Вид-во Діса-плюс, 2017 . Бітківська Г.В., Динниченко Т.А. Історія зарубіжної літератури ХVІІ–ХVІІІ століття/Практикум. — К.: Київ.ун-т ім. Бориса Грінченка, 2010. Мегела І.П. Література європейського Просвітництва. – К.: Вид-во Карпенко В.М. ,2012 . Шалагінов, Борис. Зарубіжна література від античності до поч. ХІХ ст.. Історико-естестичний нарис. К.: ВД «КМ Академія», 2004 (розділи 4 та 5)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методологію лекцій (14 год.) у курсі визначає полікритичний підхід: базові поняття дисципліни представлені у єдності соціокультурного, екзистенціального, наратологічного підходів. Семінари (16 год.) відбуваються за принципами активного навчання – у формі обговорення обов’язкових текстів теми. Пропуск концептуальних тем курсу відпрацьовується написанням рефератів обсягом 3-4 стор., за темами, погодженими з викладачем.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного контролю і оцінки за письмовий іспит. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 40/min 24 бали) та модульні контрольні роботи наприкінці кожного з 3-х модулів (max 20/ min12 балів) Оцінка за іспит – max 40/min 24 бали. Сумарно форми підсумкового контролю на іспиті становлять max 100/min 60 балів. Студенти, які за семестр не набрали min 36 балів, до іспиту не допускаються.
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології