«Історія зарубіжної літератури». Ч4. Англійська література 17-18 ст у контексті світової літератури
Освітня програма: “Англійська філологія та переклад, дві західноєвропейські мови
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
«Історія зарубіжної літератури». Ч4. Англійська література 17-18 ст у контексті світової літератури
Код дисципліни
ОК.06.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо.
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію англійської та двох західноєвропейських мов і літератури, що вивчаються, і вміти
застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та англомовної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі.
ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Зміст і завдання курсу потребують від студентів актуалізації базових історико-літературних та теоретичних знань попередніх курсів ІЗЛ в ННІФ КНУ, а саме літератури античності, Середніх віків та Відродження. Студент повинен також уміти предметно застосовувати ідеї і практики науково-теоретичного аналізу текстів різних літературних родів та жанрів, які вивчалися в курсі «Вступ до літературознавства».
Зміст навчальної дисципліни
Мета курсу – познайомити студентів з розвитком художніх ідей та жанрових систем у літературі двох найбільших англомовних країн – Великої Британії та США– упродовж «довгого» 18 ст. Головні смислові акценти у вивченні періоду: перехід від літературних кодів пізнього феодалізму до модерного суспільства, з характерними принципами мислення та буття та змістовний культурний діалог 3-х художніх систем – Бароко, Класицизму, Просвітництва. У Модулі 1 висвітлено метафізичну поезію та єдність Бароко та Класицизму в літературі 17 ст. У центрі програми Модуля 2 – форми раннього просвітницького реалізму в доробку Д. Дефо та Дж. Свіфта та розвиток реалізму в романах Г. Філдінга. Широкий спектр жанрово-стильового новаторства англійських митців останньої третини 18 ст. представлено в Модулі 3: поезія Р. Бернса, комедійна майстерність Р.Шерідана, сентиментальна проза Л.Стерна, ознаки преромантизму в ранній готичній прозі. Курс завершує огляд літератури США періоду війни за Незалежність.
Рекомендована та необхідна література
Wilmott, Richard. Metaphysical Poetry// Cambridge Contexts in Literature, 2002.
Ogborn, Jane and Buckroyd, Peter. Satire // Cambridge Contexts in Literature, 2007.
The New Pelican Guide to English Literature / Ed. By B. Ford. From Donne to Marvell – Penguin Books, 1990.
An Early American Reader/ Ed.by J.A. Leo Lemay. – USIA, Washington D.C. 1992 .
Білик Н.Д. Англійська література ХVIII cт. Становлення і розвиток роману. Навч. посібник – Харків.: Вид-во Діса-плюс, 2017 .
Бітківська Г.В., Динниченко Т.А. Історія зарубіжної літератури ХVІІ–ХVІІІ століття/Практикум. — К.: Київ.ун-т ім. Бориса Грінченка, 2010.
Мегела І.П. Література європейського Просвітництва. – К.: Вид-во Карпенко В.М. ,2012 .
Шалагінов, Борис. Зарубіжна література від античності до поч. ХІХ ст.. Історико-естестичний нарис. К.: ВД «КМ Академія», 2004 (розділи 4 та 5)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методологію лекцій (14 год.) у курсі визначає полікритичний підхід: базові поняття дисципліни представлені у єдності соціокультурного, екзистенціального, наратологічного підходів. Семінари (16 год.) відбуваються за принципами активного навчання – у формі обговорення обов’язкових текстів теми. Пропуск концептуальних тем курсу відпрацьовується написанням рефератів обсягом 3-4 стор., за темами, погодженими з викладачем.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного контролю і оцінки за письмовий іспит. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 40/min 24 бали) та модульні контрольні роботи наприкінці кожного з 3-х модулів (max 20/ min12 балів) Оцінка за іспит – max 40/min 24 бали. Сумарно форми підсумкового контролю на іспиті становлять max 100/min 60 балів. Студенти, які за семестр не набрали min 36 балів, до іспиту не допускаються.
Мова викладання
Англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Юріївна
Жлуктенко
Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології