Волонтерство в соціально-педагогічній діяльності
Освітня програма: Соціальна педагогіка бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
            Назва дисципліни
        
        
            Волонтерство в соціально-педагогічній діяльності
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 15
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН1, ПРН3, ПРН8, ПРН14, ПРН17, ПРН19, ПРН24, ПРН28. 
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми»
        
    
            Форма навчання
        
        
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Здобувач освіти повинен:
Знати: історичні віхи розвитку практики соціальної роботи; зміст та завдання соціальної роботи; методи соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності; теорії соціальної взаємодії, закономірності формування та розвитку команд. 
Вміти: аналізувати суспільні процеси становлення і розвитку соціальної роботи як науки; використовувати інформаційні та комунікаційних технології.
Володіти елементарними навичками: застосування у практичних ситуаціях знань з предметної області та розуміння професійної діяльності. 
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни – оволодіння студентами знаннями з основ теорії і методики організації волонтерської роботи, сприяти їх свідомому залученню у волонтерську діяльність та підготувати їх до впровадження волонтерських проектів і програм у соціально-педагогічній роботі.
Дисципліна містить два змістові модулі. Перший модуль «Волонтерство як добровольча діяльність» знайомить студентів з предметом та завданнями курсу, його місцем у системі підготовки майбутніх соціальних педагогів до виконання професійних функцій; розкриває сутність явища волонтерства та особливості добровольчої діяльності волонтерів. У другому модулі «Організаційне забезпечення діяльності волонтерів» розкриваються шляхи залучення людських ресурсів до волонтерської роботи, підготовка до впровадження волонтерських проектів і програм та управління ними, оцінка їх ефективності та підтримання мотивації до волонтерської роботи.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.	Горєлов Д. М., Корнієвський О. А. Волонтерський рух: світовий досвід та українські громадянські практики : аналіт. доп. Київ: НІСД, 2015. 36 с. 
2.	Загальна декларація волонтерів / XI Конгрес Міжнародної асоціації Волонтерів (Париж, 1990 р.) // Волонтерський рух в Україні: тенденції розвитку / Вайнола Р. Х. та ін. Київ : Академпрес, 1999. 112 с.
3.	Івженко І. Б. Волонтерський рух як складова становлення соціальної роботи на місцевому рівні // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 11: Соціальна робота. Соціальна педагогіка. 2018. 24 (2). С. 212-218.
4.	Менеджмент волонтерських груп від А до Я: навч.-метод. посібник / за ред. Т. Л. Лях. Київ : Версо-04, 2012. 288 с.
5.	Мирошніченко Н. О., Сторожук М. Б. Генеза розвитку волонтерського руху // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11: Соціальна робота. Соціальна педагогіка. 2018. №25. С. 36-44.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, семінарські заняття, практичні заняття, завдання з самостійної роботи студента.
Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи.
Мінімальна кількість балів, що може буде набрана за семестр і необхідна для допуску до складання іспиту – 36 балів, максимальна кількість балів, яку здобувач освіти може набрати за роботу протягом семестру – 60 балів (з них: опитування, дискусії – 10 балів (по 2-4 бали); практичні завдання – 10 балів; тестування – 10 балів; модульні контрольні роботи – 15 балів; самооцінювання – 15 балів).
Підсумкове оцінювання – іспит (максимально – 40 балів, мінімально – 24 бали).
Схема оцінювання:
-	Відмінно (90-100 балів)
-	Добре (75-89 баліів)
-	Задовільно (60-74 балів)
-	Незадовільно (0-59 балів)   
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Ольга
                            Олегівна
                            Байдарова
                        
                        
                            Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки 
Факультет психології
                    Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
                    
                    
                        Факультет психології