Психологія девіантної поведінки

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія девіантної поведінки
Код дисципліни
OK16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 4. ПР 6. ПР 9. ПР 10. ПР 11. ПР 12. ПР 15. ПР 16. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу можливо за умов знань загальної психології, психології особистості, вікової психології, фізіології вищої нервової діяльності, психологічного консультування, психотерапії, соціальної роботи з сім`єю, методів роботи з групами ризику.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – оволодіти практичними навичками вияву причин та шляхів подолання девіантної поведінки. Анотація навчальної дисципліни: Основні принципи і сукупність методів дослідження, які забезпечують аналіз та критерії визначення девіантної поведінки, форми прояву та психологічну сутність девіантної поведінки розглядаються у розрізі таких основних питань: 1) соціально-психологічні та біологічні причини девіантної поведінки; 2) структура девіантної поведінки; діагностичні ознаки типу соціальної дезадаптації; 3) принципи й умови психологічної корекції девіантної поведінки; 4) форми й методи корекційної роботи з девіантами.
Рекомендована та необхідна література
1. Вольнова Л. М. Профілактика девіантної поведінки підлітків: навч.-метод. посібник до спецкурсу «Психологія девіацій» для студентів спеціальності «Соціальна педагогіка» у двох частинах. К., 2016. – 193 с. 2. Аутоагресивна поведінка підлітків. Монографія / О. В. Погорілко, А.М.Скрипніков, Л.О. Герасименко, Р.І.Ісаков. Полтава: ТОВ «АСМІ», 2017. – 141 с. 3. Максимова Н. Ю. Психологія девіантної поведінки: Навч. посібник. – К.: Либідь 2011.– 520 с. 4. Пихтіна Н. П. Профілактика девіантної поведінки дітей і молоді: психолого- педагогічні та соціально-правові аспекти. Навч. посіб. / Н. П. Пихтіна. М. П. Пихтін. Т. Є. Федорченко; за заг. ред. проф. В. М. Оржеховської; Ніжин, держ. ун-т ім. Миколи Гоголя. – Ніжин : НДУ ім. Миколи Гоголя, 2014. – 399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, практичне заняття, опитування, практичне завдання
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістовних частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських заняття, передбачено тренінг при проведенні практичних занять Завершується дисципліна – проміжним контролем. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи із відкритими питаннями. Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки (60% від максимально можливої кількості балів) проводиться заключна семестрова контрольна робота, максимальна оцінка за яку не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100 – бальною шкалою). Умовою отримання позитивної результуючої оцінки з дисципліни є досягнення не менш як 60% від максимально можливої кількості балів. Відмінно - 90-100; Добре - 75-89; Задовільно - 60-74; Незадовільно - 0-59.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології