Соціально-педагогічна робота в громаді
Освітня програма: Соціальна педагогіка бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
            Назва дисципліни
        
        
            Соціально-педагогічна робота в громаді
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 35. Частина 2
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН1, ПРН3, ПРН4, ПРН6, ПРН8, ПРН12, ПРН15, ПРН18, ПРН19, ПРН25. 
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
        
    
            Форма навчання
        
        
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Здобувач освіти повинен:
Знати: теорії функціонування соціальних систем, історію становлення і розвитку методів соціальної роботи.
Вміти: аналізувати зміст ключових понять соціальної роботи, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення соціальних явищ, аналізувати існуючу нормативно-правову базу стосовно соціальної роботи, ставити перед собою професійні задачі, застосовуючи теоретичні моделі у практичній роботі.
Володіти навичками публічної комунікації, планування діяльності, оцінки результатів діяльності.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни – оволодіння студентами знаннями та уміннями із залучення та активізації членів громад заради вирішення їх проблем, сприяння в організації територіальних громад та громад за інтересами, організація послуг у громаді, підготовка студентів до практичної соціально-педагогічної діяльності у громаді.
Дисципліна містить два змістові модулі. У першому модулі розкриваються підходи до розуміння поняття громади, її структури і ресурсів, представлено класифікації методів та підходів роботи в громаді, розкрито завдання, стратегії і тактики діяльності соціального працівника у громаді. Другий модуль присвячений питанням прикладного характеру: він розкриває основні напрямки практичної роботи в громаді, конкретні методики та інструменти роботи і передбачає практичне відпрацювання навиків застосування методів залучення громадян, активізації громади, оцінки, розробки та впровадження соціальних проектів, розвитку соціальних послуг в громаді.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.	Аналітичний звіт за підсумками дослідження стану соціального капіталу у громадах України та умов для його формування і розвитку. Одеса, 2017. 182 с.
2.	Козубовська I. Територіальна громада як об’єкт діяльності фахівця з соціальної роботи // Social Work and Education. 2019. Vol. 6. No. 1. Р. 19-31. 
3.	Лесечко М., Сидорчук О. Соціальний капітал: теорія і практика: монографія. Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2010. 220 с.
4.	Семигіна Т. В., Лиховид Д. О. Як перетворити населення на спільноту? (Соціально-технологічні аспекти розвитку територіальної громади) // Наукові записки НаУКМА. 2015. Т. 174: Соціологічні науки. С. 81-85.
5.	Franke S. Measurement of Social Capital: Reference Document for Public Policy Research, Development and Evaluation. URL: http://publications.gc.ca/site/eng/280035/publication.html
6.	Woolcok M., Narayan D. Social Capital: Development Theory // The World Bank Research Observer. 2000. № 15. P. 225-251.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, семінарські заняття, завдання з самостійної роботи студента.
Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи.
Мінімальна кількість балів, що може буде набрана за семестр і необхідна для допуску до складання іспиту – 36 балів, максимальна кількість балів, яку здобувач освіти може набрати за роботу протягом семестру – 60 балів (з них: опитування, дискусії – 16 балів (по 2-4 бали); аналітичні, творчо-пошукові роботи – 14 балів (по 4-6 балів); модульні контрольні роботи (практичні завдання) – 20 балів; самооцінювання – 10 балів).
Підсумкове оцінювання – іспит (максимально – 40 балів, мінімально – 24 бали).
Схема оцінювання:
-	Відмінно (90-100 балів)
-	Добре (75-89 балів)
-	Задовільно (60-74 балів)
-	Незадовільно (0-59 балів)  
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Ольга
                            Олегівна
                            Байдарова
                        
                        
                            Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки 
Факультет психології
                    Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
                    
                    
                        Факультет психології