Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН-9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання (ПРН-9). ПРН-10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи (ПРН-10). ПРН-17.Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок (ПРН-17).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати: вивчення навчальної дисципліни «Професійна та корпоративна етика» вимагає наявності знань у студентів з філософії, теорії соціальної роботи; знання основ професійної етики щодо встановлення гуманних, морально здорових відносин в галузі соціальної роботи; цінностей та принципів, що лежать в основі професійної етики соціального педагога та особливості взаємозв’язку і розвитку професійної культури і етики; 2) Вміти: використовувати основні поняття етики соціальної роботи, принципи професійної етики в процесі своєї професійної діяльності, відповідально ставитись до професійних обов’язків. 3) Володіти: навичками взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – опанування студентами необхідних знань щодо сутності, структури професійної та корпоративної етики, та формування у студентів необхідних умінь і навичок для прийняття рішення при розробці, втіленні та набутті етичних принципів та норм у професійній діяльності. Зміст дисципліни розкривається в теоретичних засадах основ професійної та корпоративної етики, етичних норм, цінностей, етичних принципів в роботі соціального педагога, кодекса професійної етики соціального педагога та Міжнародних етичних стандартів соціальної роботи. Приймати рішення у виважених соціально значимих проблемах досягнення соціального благополуччя різних груп населення через призму професійної етики.
Рекомендована та необхідна література
1. Блощинська В.А. Етика. Практикум: навч. посіб. / В. А. Блощинська. - К.: Центр навчальної літератури, 2005. - 248 с. 2. Бралатан В. П. Професійна етика: навч. посібник / В. П. Бралатан, І. В. Гуцаленко, Н. Г. Здирко. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 251 с. 3. Етика. Естетика. Навч. посіб./ за наук. ред.. Панченко В.І. – К. «Центр учбової літератури», 2014. 4. Сабат Н. Етика спілкування соціального педагога з різними категоріями клієнтів / Н. Сабат // Ідея опіки дітей і молоді в історико-педагогічній науці: Збірник наук. праць Івано-Франківськ. – 2005. – С. 324–330. 5. Теоретичні проблеми сучасної етики: навч. посіб. для студ. ВНЗ / [Т.Г.Аболіна, І.В. Васильєва, А.М. Єрмоленко та ін.]. – 2-ге переробл. та доповн. К.: ВД «Авіцена», 2013.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота, практичні завдання, дискусія, підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: опитування, презентація, практичні завдання, дискусія, підсумкова контрольна робота. Підсумкове оцінювання: залік. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру Мінімальна кількість балів для допуску до заліку – 48 балів. Кількість балів за семестр – 48-80; кількість балів за залік – 12- 20 Шкала відповідності: Зараховано / Passed – 60-100 Не зараховано / Fail – 0-59
Мова викладання
українська